تاریخ انتشار : دوشنبه 29 دی 1399 - 9:58
کد خبر : 86640

اداره دخانیات آستارا کشت توتون را ۲۵ درصد توسعه می‌دهد

اداره دخانیات آستارا کشت توتون را ۲۵ درصد توسعه می‌دهد

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس اداره دخانیات آستارا گفت: سطح زیر کشت توتون در این شهرستان حدود ۱۰ هکتار است و با بررسی اراضی مستعد و ارائه تسهیلات به توتونکاران برای رشد ۲۵ درصدی کاشت این محصول برنامه‌ریزی شده است. افشین ساغری روز دوشنبه اظهار کرد: امسال ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات حمایتی با سود چهار

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس اداره دخانیات آستارا گفت: سطح زیر کشت توتون در این شهرستان حدود ۱۰ هکتار است و با بررسی اراضی مستعد و ارائه تسهیلات به توتونکاران برای رشد ۲۵ درصدی کاشت این محصول برنامه‌ریزی شده است.

افشین ساغری روز دوشنبه اظهار کرد: امسال ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات حمایتی با سود چهار درصد به توتونکاران این شهرستان اختصاص یافته که به ۱۰ توتونکار پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: عمده مزارع توتون آستارا در بخش لوندویل است و خاک مزرعه توتون نباید شنی باشد و به طور متوسط از هر هکتار مزرعه توتون سه تن در سال محصول برداشت می شود.

وی افزود: باور نادرستی در بین برخی کشاورزان وجود دارد مبنی بر اینکه اگر در زمینی توتون کشت شود تا چند سال امکان کشت دیگر در آن وجود ندارد اما اینطور نیست و هدف ما از توسعه کشت توتون درآمدزایی برای کشاورزان است.

ساغری بیان کرد: با توجه به خرید تضمینی توتون کارشناسان اداره دخانیات تا ورود محصول به محوطه اداره بر مزارع نظارت می کنند و مشاوره رایگان، بازدید برای دفع آفات، تامین سموم و کود از خدمات ما به توتونکاران است و با اداره جهاد کشاورزی همکاری نزدیک و مستمر داریم.

رئیس اداره دخانیات آستارا گفت: بعضی از سیگارهای قاچاق خارجی از توتون های بی کیفیت و ضایعاتی پر و سبب آسیب جدی به مصرف کننده می شود و به مصرف کنندگان توصیه می کنیم از محصولات خارجی و برندهای نامعتبری که کارخانه و محل تولید آن مشخص نیست، استفاده نکنند.

او ادامه داد: اگر چه سیگار همیشه برای سلامتی مضر است اما ضرر محصولات بی کیفیت و نامعتبر، بیشتر از یک محصول استاندارد است.

توحید کرم زاده بخشدار لوندویل آستارا نیز آمادگی بخشداری و دهیاران را برای همکاری جهت کشت توتون در زمین های بلا استفاده در روستاها اعلام کرد و گفت: دولت از هر گونه کمکی برای درآمدزایی به روستاییان حمایت می کند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی و لوندویل و ۶۲ روستا در غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.