تاریخ انتشار : سه شنبه 16 دی 1399 - 10:00
کد خبر : 85423

عنبران آستارا به عنوان روستای ملی گلیم بافی ایران ثبت شد

عنبران آستارا به عنوان روستای ملی گلیم بافی ایران ثبت شد

جارستان به نقل از ایسنا؛ مسئول میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بندر مرزی آستارا از ثبت “عنبران” آستارا به عنوان روستای ملی گلیم بافی ایران خبر داد. پردل امیری نژاد در این مورد اظهار کرد: با تلاش های انجام شده توسط هنرمندان گیلم باف و مسئولان شهرستان مرزی بندر آستارا و استان گیلان، “روستای عنبران” آستارا

جارستان به نقل از ایسنا؛ مسئول میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بندر مرزی آستارا از ثبت “عنبران” آستارا به عنوان روستای ملی گلیم بافی ایران خبر داد.

پردل امیری نژاد در این مورد اظهار کرد: با تلاش های انجام شده توسط هنرمندان گیلم باف و مسئولان شهرستان مرزی بندر آستارا و استان گیلان، “روستای عنبران” آستارا به عنوان روستای ملی گلیم بافی ایران معرفی شد.

وی ادامه داد: جلسه دفاع از ثبت روستای ملی صنایع دستی “عنبران” با رأی نهایی چهارمین شورای راهبردی انتخاب شهر و روستای ملی، در نیمه نخست ۱۳۹۹ برگزار شد.

امیری نژاد با اشاره به اینکه این اتفاق بسیار مهم فرهنگی در شهرستان مرزی بندر آستارا، همزمان با اعطای گواهی‌نامه ملی صنایع دستی به شهر رشت و سه روستای دیگر در این استان محقق شد، خاطرنشان کرد: آیین اعطای این گواهینامه با حضور استاندار گیلان و مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، توسط وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در کاخ‌موزه نیاوران تهران برگزار شد.

وی اضافه کرد: در آیین اعطای این گواهینامه، علاوه بر مسئولان گیلان، استانداران گلستان، اردبیل، فارس و یزد نیز حضور داشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.