تاریخ انتشار : شنبه 13 دی 1399 - 9:37
کد خبر : 85075

افزون بر ۱۰ هزار تن انواع کودشیمیایی در گیلان توزیع شد

افزون بر ۱۰ هزار تن انواع کودشیمیایی در گیلان توزیع شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گیلان از توزیع افزون بر ۱۰ هزار تن انواع کودهای شیمیایی در این استان از مهر ماه تاکنون خبر داد. صالح محمدی روز شنبه در این باره افزود : توزیع انواع کود شیمیایی در سال زراعی ” از مهرتا شهریورماه” از سوی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گیلان از توزیع افزون بر ۱۰ هزار تن انواع کودهای شیمیایی در این استان از مهر ماه تاکنون خبر داد.

صالح محمدی روز شنبه در این باره افزود : توزیع انواع کود شیمیایی در سال زراعی ” از مهرتا شهریورماه” از سوی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در کارگزاری های توزیع کود انجام می گیرد.

وی با اشاره به خرید زودهنگام کودهای شیمیایی از سوی برخی از بهره برداران در حوزه های مختلف کشاورزی گیلان عنوان کرد: سال گذشته از مهر تا این هنگام، سه هزار تن انواع کودهای شیمیایی بین بهره برداران توزیع شده بود در حالیکه این آمار اکنون به بیش از ۱۰ هزار تن رسیده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه بهره برداران در بخش های مختلف کشاورزی نگران تامین کود شیمیایی نباشند، خاطر نشان کرد: کودهای شیمیایی به مرور توزیع می شود و جای نگرانی نیست.

وی با اشاره به توزیع انواع کودهای شیمیایی در قالب ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی اظهار داشت: در این سامانه اطلاعات بهره برداران بخش های مختلف از جمله زراعت، باغبانی و دامداری ثبت می شود و تمامی خدمات کشاورزی از طریق ثبت اطلاعات انجام می گیرد.

محمدی اضافه کرد: بهره برداران در بخش های مختلف کشاورزی در گیلان برای ثبت اطلاعات خود در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی باید با مدارک مورد نیاز از جمله اسناد اراضی تحت فعالیت خود به جهاد کشاورزی در شهرستان های مختلف محل سکونت شان مراجعه کنند.

وی بیان داشت: بخشی از بهره برداران در حوزه های مختلف کشاورزی در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی ثبت نام کرده اند که آنان می توانند برای دریافت کودهای شیمیایی به ۱۵۵ کارگزاری مجاز توزیع کود مراجعه کنند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گیلان از بقیه بهره برداران در حوزه های مختلف کشاورزی استان خواست تا برای ثبت نام در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی و ثبت اطلاعات شان اقدام کنند که این کار با مراجعه آنان به جهاد کشاورزی در سراسر استان امکان پذیر است.

استان گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی است، ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند، برنج، چای، زیتون، پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون، فندق و مرکبات عمده ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند.

استان گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.