تاریخ انتشار : دوشنبه 18 مرداد 1395 - 16:46
کد خبر : 850

لمس اشیا در فیلم‌های ویدئویی محقق شد

لمس اشیا در فیلم‌های ویدئویی محقق شد

جارستان- آزمایشگاه CSAIL موسسه فناوری ماساچوست(MIT) فناوری جدیدی طراحی کرده تا کاربران با فیلم ویدئو تعامل داشته و اشیا درون فیلم را جابجا کنند. به گزارش پیپل پست، این گروه MIT تاثیرات مشابه لمس واقعی اشیا در جهان واقعی را در دنیای مجازی بازآفرینی کردند. به عبارت دیگر شما به راحتی در فیلمی که آلات

جارستان- آزمایشگاه CSAIL موسسه فناوری ماساچوست(MIT) فناوری جدیدی طراحی کرده تا کاربران با فیلم ویدئو تعامل داشته و اشیا درون فیلم را جابجا کنند.

به گزارش پیپل پست، این گروه MIT تاثیرات مشابه لمس واقعی اشیا در جهان واقعی را در دنیای مجازی بازآفرینی کردند. به عبارت دیگر شما به راحتی در فیلمی که آلات موسیقی نواخته می‌شود گیتار و یا دیگر ادوات را لمس کرده و با موس ارتعاش ایجاد می‌کنید.

گروه CSAIL فناوری جدید را «تصویر پویا تعاملی» نامیدند که بر اساس نوسان اشیا منتشر شده در ویدئو است. این ارتعاش توسط دوربین‌ها گرفته و توسط الگوریتم خاص رایانه‌ای ارزیابی می‌شود.

این نرم‌افزار رایانه نیازمند چند ثانیه زمان برای ارتعاش و بازآفرینی مدل جدید با پیش‌بینی چگونگی واکنش اشیا در زمان لمس یا تعامل است.

زمان و هزینه زیادی برای قرار دادن این فناوری در بازی‌ها و فیلم‌ها به عنوان مدل واقعی بدون وجود الگوریتم‌های رایانه‌ای با قابلیت پیش‌بینی حرکت لازم است.

محققان معتقدند فناوری جدید موجب جذابیت واقعیت‌های دنیای مجازی خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.