تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 دی 1399 - 14:57
کد خبر : 84927

استاندار در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان اظهار داشت؛ تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، طبق برنامه زمان‌بندی باشد / حمایت کامل دولت از طرح‌های توسعه‌ای گیلان، یک فرصت ممتاز است / انجام تشریفات اداری و قانونی، مانع از تحویل به‌موقع خدمات به مردم نشود

استاندار در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان اظهار داشت؛ تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، طبق برنامه زمان‌بندی باشد / حمایت کامل دولت از طرح‌های توسعه‌ای گیلان، یک فرصت ممتاز است / انجام تشریفات اداری و قانونی، مانع از تحویل به‌موقع خدمات به مردم نشود

جارستان: استاندار گیلان با تأکید بر لزوم تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام طبق برنامه زمان‌بندی، حمایت کامل دولت از طرح‌های توسعه‌ای گیلان را یک فرصت ممتاز خواند و گفت: انجام تشریفات اداری و قانونی، نباید مانعی برای تحویل به‌موقع خدمات وعده داده شده به مردم باشد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع امروز (پنجشنبه)

جارستان: استاندار گیلان با تأکید بر لزوم تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام طبق برنامه زمان‌بندی، حمایت کامل دولت از طرح‌های توسعه‌ای گیلان را یک فرصت ممتاز خواند و گفت: انجام تشریفات اداری و قانونی، نباید مانعی برای تحویل به‌موقع خدمات وعده داده شده به مردم باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع امروز (پنجشنبه) در ستاد اقتصادی مقاومتی استان که سیدعلی آقازاده از نمایندگان شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی حضور داشت و نیز ۱۳ مدیر دستگاه اجرایی استان از طریق ارتباط تصویری در جلسه حاضر بودند؛ اظهار داشت: از ابتدای امسال کوشیده شد پروژه های بخش های عمرانی و اقتصادی، متناسب با نیازهای مردم و توسعه استان تعریف شوند و در این خصوص برنامه ریزی های لازم صورت گرفت.

وی با اشاره به تأمین اعتبار برای انجام طرح‌های یادشده از سوی دولت و نیز مشارکت بانک‌ها و بخش خصوصی افزود: باید بتوانیم با افزایش سهم تولید و تسهیل در انجام پروژه‌های عمرانی توسعه‌ای، در ارتقاء سطح معیشت و درآمد سرانه استان سهیم باشیم.

وی پیشرفت انجام کار در ۴۱ پروژه مهم اقتصاد مقاومتی و ۵۶ پروژه جهش تولید استان بویژه در بخش های اقتصادی، کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و گردشگری را مطابق با انتظارات خواند و ادامه داد: شماری از این پروژه ها، طی ماه های اخیر به پیشرفت ۱۰۰ درصدی رسیده و بهره برداری شده اند.

استاندار گیلان با یادآوری تأکیدات خود در ابتدای سال‌جاری مبنی بر ضرورت انجام تلاش مضاعف و چندبرابری برای تحقق شعار جهش تولید، فعالیت شماری از واحدهای تولیدی در استان را مصداق این تلاش خواند که توانستند میزان تولید محصولات خود را متناسب با نیاز جامعه افزایش دهند.

وی به بازدید هفته گذشته خود از پروژه راه آهن رشت کاسپین اشاره و اضافه کرد: لازم است کارفرما، برنامه زمان بندی مشخص تهیه کرده و کتباً به معاونت عمرانی استانداری ارائه دهند.

وی پیشرفت پروژه باقیمانده آزادراه رشت قزوین محدوده منجیل و رودبار را نیز مناسب ارزیابی و اظهار کرد که این روند مثبت، پیوسته ادامه داشته باشد.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم تسریع در انجام پروژه های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید بویژه آنهایی که بانک ها مشارکت دارند، گفت: با وجود محدودیت های اعتباری، دولت از هیچ کمکی برای تخصیص اعتبارات لازم در خصوص پروژه های راه آهن و آزادراه دریغ نکرده است.

دکتر زارع حمایت و پشتیبانی کامل دولت و نیز همراهی مردم برای انجام پروژه ها را از مواردی عنوان کرد که بار مسئولیت برای جدیت در امور و استفاده بهینه از فرصت ها را سنگین‌تر می‌کند.

وی خاطرنشان ساخت: در مواجهه با چالش ها، ضمن حفظ حقوق مردم، بایستی تشریفات اداری و قانونی زودتر انجام و کارها با سرعت پیگیری شده و به سرانجام برسد.

وی تکمیل سدهای پلرود و شفارود در موعد مقرر و آبگیری آنها را در رفع نیازهای آبی استان در بخش های کشاورزی وآشامیدنی موثر دانست و گفت: لازم است در مورد سدهای لاستیکی نیز این اطمینان خاطر به پیمانکاران داده شود تا امور را با جدیت انجام دهند.

استاندار گیلان آب بندان ها را ظرفیت هایی برای اشتغال و تولید دانست و با اشاره به همراهی های ادارات کل منابع طبیعی و محیط زیست مطابق با چارچوب های قانونی ، بر ضرورت بهره گیری مناسب از این فرصت تأکید کرد.

وی همچنین تکمیل سریع تر پروژه های مرتبط با مدیریت پسماند را یادآور شد و با اشاره به بالاتر بودن سرانه تولید زباله در استان نسبت به میانگین کشوری گفت: طرح های پسماند هم در سال گذشته و هم در سال جاری، مشکلی به لحاظ تأمین اعتبار نداشته اند و انتظار داریم با تغییر مدیریتی که در شهرداری رشت اتفاق افتاده؛ موضوع پسماند و سایت های سراوان و لاکان رشت به سرانجام برسد.

استاندار گیلان فرهنگ سازی برای شهروندان در زمینه تفکیک زباله از مبدأ و جلب مشارکت مردم در فرآیند مدیریت پسماند را نیز از موارد مهمی ذکر کرد که باید مورد توجه نهادهای مسئول قرار گیرد.

در این جلسه آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی راه‌آهن رشت کاسپین و باقی‌مانده آزادراه رشت قزوین محدوده منجیل رودبار توسط مدیرکل راه و شهرسازی، آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی ساختمان سد پلرود شهرستان رودسر و نیز سدهای لاستیکی استان توسط مدیرعامل آب منطقه ای و همچنین پروژه های پسماند گیلان از سوی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان ارائه شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.