تاریخ انتشار : دوشنبه 18 مرداد 1395 - 16:42
کد خبر : 846

جریمه واحدهای اقامتی غیرمجاز در گیلان

جریمه واحدهای اقامتی غیرمجاز در گیلان

جارستان- معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی گیلان از روند پیگیری معضلات واحدهای اقامتی غیرمجاز در گیلان خبر داد و گفت: واحدهای اقامتی غیرمجاز جریمه نقدی می‌شوند. به گزارش ایسنا، «حمیدرضا آذرپور» با اشاره به تعطیلات تابستانی و افزایش سطح کمی گردشگرانی که گیلان را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، در خصوص چشمگیرتر شدن معضلات

جارستان- معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی گیلان از روند پیگیری معضلات واحدهای اقامتی غیرمجاز در گیلان خبر داد و گفت: واحدهای اقامتی غیرمجاز جریمه نقدی می‌شوند.

به گزارش ایسنا، «حمیدرضا آذرپور» با اشاره به تعطیلات تابستانی و افزایش سطح کمی گردشگرانی که گیلان را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، در خصوص چشمگیرتر شدن معضلات اجاره منازل استیجاری به گردشگران اظهار کرد: این منازل بر خلاف خانه مسافرها که دارای مجوز رسمی از این اداره‌کل هستند، هیچ‌گونه مجوزی برای ارائه خدمات اقامتی به مسافران ندارند.

وی ادامه داد: با توجه به تخصصی بودن مقوله اقامت در حوزه گردشگری، بررسی این مهم از این جهت اهمیت می‌یابد که از نظر قانون هرگونه فعالیت غیر اصولی و غیر تخصصی در امور گردشگری اعم از ورود به حوزه واحدهای پذیرایی و نیز واحدهای اقامتی جرم تلقی شده و برای متخلفان جریمه نقدی معین شده است.

آذرپور از ورود مجموعه قضایی گیلان در رفع این معضل گفت و خاطرنشان کرد: با همکاری مستمر پلیس مقرر شد اداره‌کل میراث فرهنگی گیلان نیز طی مدت زمان یکماهه مکاتبات لازم را با سازمان میراث فرهنگی کشور در خصوص تجربه موفق استان اردبیل در زمینه واگذاری امور خانه مسافرها به جامعه هتلداران به انجام رسانده و شرایط لازم برای اجرای این نمونه موفق در گیلان نیز فراهم شود.

آذرپور هم‌چنین با اشاره به خواسته‌های تشکل های حوزه گردشگری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: فعالان این حوزه در قالب صاحبان مراکز اقامتی، پذیرایی و خدمات گردشگری، با توجه به صرف هزینه‌های فراوان و نیز ایفای نقش در مقوله افزایش سطح کمی و کیفی اشتغال، تصویب قوانین تسهیل‌کننده امور گردشگری و نیز افزایش حوزه اختیارات از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور را از نمایندگان مردم در مجلس خواستار شدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.