تاریخ انتشار : دوشنبه 18 مرداد 1395 - 17:38
کد خبر : 838

هرمز ربانی، مرد آرام

هرمز ربانی، مرد آرام

جارستان:پیش از این در رسانه ای دیگر مبادرت به درج سلسله مقالاتی پیرامون احوالات فعالین سیاسی گیلان کرده بودیم که البته به دلایل گوناگون با وقفه مواجه شد. اینک با مرور شماره اول مرقومه موردنظر روایت دوباره این موضوع را آغاز خواهیم نمود: شماره اول: محمدرضا ربانی مرد آرام محمدرضا ربانی برادر دو شهید که

جارستان:پیش از این در رسانه ای دیگر مبادرت به درج سلسله مقالاتی پیرامون احوالات فعالین سیاسی گیلان کرده بودیم که البته به دلایل گوناگون با وقفه مواجه شد. اینک با مرور شماره اول مرقومه موردنظر روایت دوباره این موضوع را آغاز خواهیم نمود:

شماره اول: محمدرضا ربانی

مرد آرام

محمدرضا ربانی برادر دو شهید که به هرمز در بین بسیاری از فعالین سیاسی نیز شهرت دارد دارای سوابق انقلابی عدیده است از فرماندهی سپاه مرکز استان در زمان جنگ که هنوز شاید در اذهان بسیاری از مردم رشت نقش بسته و خاطرات سلحشوریها و رفتار انقلابی وی از یادها نمیرود، تا مسولیتهایی چون مدیریت فرهنگی جهاد سازندگی استان،عضویت در شورای فرهنگی جهاداستان، مدیریت اداری تامین اجتماعی گیلان ، مشاور عالی شرکت دامپروری سپیدرود ، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پرورش ابریشم ایران ، مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس شیلات ایران و با حکم دکتر محمدرضا عارف معاون اول رییس جمهور هشتم به عنوان عضو اولین هیات مدیره منطقه آزاد بندرانزلی در کنار معاونت اداری مالی و بازرگانی این سازمان.

ربانی در سال ۷۶ عضو ارشد ستاد انتخاباتی رییس دولت اصلاحات در استان بود و در سال ۸۸ رییس ستاد انتخاباتی نخست وزیر دوران جنگ بود و با سه دوره حضور در انتخابات مجلس از فعال ترین اصلاح طلبان استان به شمار می رود. با این حال بارها مورد بی مهری قرار گرفته است تا حدی که در سال ۸۷ عده ای حتی اصلاح طلبی وی را زیر سوال بردند و در هر دوره حضور او در انتخابات مجلس ، کم لطفی ها سبب شد تا علی رغم رای بالا راهی بهارستان نشود. اما گذر زمان نشان داد وی یک اصلاح طلب متعهد و پایبند به قوانین نظام است.

هرمز ربانی در بین اصلاح طلبان به ساده زیستی اشتهار دارد. اعتقاد به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت مطلقه فقیه ، صداقت بیان ، جدیت و ایستادگی در برابر نا ملایمات ، پایبندی به اعتقادات فکری و اعتقاد به کادرسازی سیاسی از دیگر ویژگی های بارز ایشان به شمار می رود.از دوستان نزدیک و استراتژیک به ربانی در محافل سیاسی میتوان به دکترمحمدباقرنوبخت معاون ریاست جمهوری،الیاس حضرتی نماینده ادوار رشت در مجلس،احمدیوسفی از اصلاح طلبان خوشنام و بسیاری از چهره های شاخص دیگر نام برد.

نفراول انتخابات شورای مشورتی اصلاح طلبان رشت، عضو هیات موسس بنیاد اندیشه و توسعه گیلان است. بنیادی که بیش از آنکه سیاسی باشد دغدغه های اصلاح و توسعه استانی را دارد که سالها به سرسبزی خدادادی خود دل خوش بوده است. از دیگر فعالیت های ربانی میتوان به عضویت در هیات امنای مسجد فاطمیه اشاره کرد. مسجدی که پایگاه بسیاری از رخدادهای پس از انقلاب بوده است. وی اصالتی رشتی داشته ،البته از اوان  انقلاب در استان گیلان حضورمستمر داشته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مردم جمعه , ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳

خدا خیرتون بده اصالت رشتی نداره رودباری هستش