تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 آذر 1399 - 14:41
کد خبر : 83244

کشف الوار قاچاق و آغاز برداشت پرتقال در تالش

کشف الوار قاچاق و آغاز برداشت پرتقال در تالش

جارستان به نقل از ایرنا؛ سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تالش از کشف ۷۰۰ قطعه الوار چوب جنگلی فاقد مجوز حمل و قاچاق خبر داد و سرپرست جهاد کشاورزی این شهرستان نیز آغاز برداشت پرتقال از ۱۰۵ هکتار باغ مرکبات را اعلام کرد. گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تالش

جارستان به نقل از ایرنا؛ سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تالش از کشف ۷۰۰ قطعه الوار چوب جنگلی فاقد مجوز حمل و قاچاق خبر داد و سرپرست جهاد کشاورزی این شهرستان نیز آغاز برداشت پرتقال از ۱۰۵ هکتار باغ مرکبات را اعلام کرد.

گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تالش حاکی است که سرپرست این اداره گفت: روز گذشته یک کامیون حامل ۷۰۰ قطعه الوار قاچاق در حال حرکت از تالش به تبریز با تلاش نیروهای گشت منابع طبیعی تالش و آستارا و پلیس آگاهی آستارا متوقف شد.

آرش شادپور افزود: الوارها از درختان راش ، بلوط و توسکا و در ابعاد تقریبی ۲۵ متر مکعب و به وزن ۲۰ تن بود و متخلف به مرجع قضایی معرفی شد.

وی با اشاره به اعمال نظارت بر حمل چوب آلات از طریق گشت های ایست و بازرسی در ورودی های تالش گفت: ۲۴۲ هکتار منابع طبیعی این شهرستان شامل ۱۷۰ هزار هکتار جنگل، ۷۱ هزار هکتار مرتع و ۲ هزار هکتار ساحل است.
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تالش گفت: حدود ۴۰ درصد از جنگل های استان در شهرستان تالش واقع شده و ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از جنگل های تالش دست کاشت است.

آغاز برداشت محصول پرتقال

روابط عمومی جهاد کشاورزی تالش نیز اعلام کرد: از ۱۳۱ هکتار اراضی مرکبات به میزان ۱۰۵ هکتار به پرتقال اختصاص یافته و پیش بینی می شود هزار و ۲۶۰ تن پرتقال برداشت و ۶۳ میلیارد ریال درآمد حاصل شود.

رضا آقاجمالی سرپرست جهاد کشاورزی تالش گفت: ۵۶۰ بهره بردار در باغ های مرکبات به تولید محصول مشغول هستند و تالش دارای چهار هزار هکتار انواع باغ میوه و مرکبات است و میزان تولید میوه در این باغ ها، ۳۸ درصد محصولات کشاورزی این شهرستان را شامل می شود.

وی افزود: علاوه بر باغ های میوه و مرکبات، ۱۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی تالش به کشت برنج و چهار هزار هکتار به سایر محصولات کشاورزی اختصاص می یابد و ۳۰ هزار بهره بردار به کشت و زرع مشغول هستند.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.