تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399 - 19:56
کد خبر : 83151

صادرات کالاها از طریق مرز زمینی آستارا ۲۸ درصد افزایش یافت

صادرات کالاها از طریق مرز زمینی آستارا ۲۸ درصد افزایش یافت

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: طی هشت ماه امسال؛ ۴۸۹ هزار و ۶۲۷ تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل از طریق مرز زمینی آستارا صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۸ درصدی دارد. فریبرز مرادی عصر سه شنبه

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: طی هشت ماه امسال؛ ۴۸۹ هزار و ۶۲۷ تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل از طریق مرز زمینی آستارا صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۸ درصدی دارد.

فریبرز مرادی عصر سه شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان  با اشاره به اینکه مرز آستارا تنها مرزی بود که هیچ گاه در طول دوران کرونا بسته نشد، افزود: طی همین مدت؛  ۱۰۱ هزار و ۲۲۷ تن کالا نیز توسط  ناوگان جاده ای از طریق مرز آستارا وارد شده  شده که نشان دهنده افزایش ۳۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی اظهار کرد: همچنین ۷۹ هزار و ۲۵۵ تن کالا طی هشت ماه امسال از استان ترانزیت شده که از این میزان ۵۱ هزار و ۷۵۹ تن از مرز آستارا و ۲۷هزار و ۴۶۹ تن از مرز انزلی انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به جابجایی کالا از استان به دیگر نقاط کشور بیان کرد: طی هشت ماه گذشته حدود ۷ میلیون و ۷۳ هزار و ۲۴۴ تن کالا توسط بیش از ۴۷۷ هزار  و ۷۹۰ دستگاه کامیون و تریلر   ناوگان حمل و نقل از استان گیلان حمل شده است که ۱۳.۲۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد دارد.

مرادی یادآورشد : در استان گیلان ۱۵۹ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا ، ۱۵۱ شرکت حمل و نقل مسافر، ۴ شرکت حمل ونقل بین المللی کالا و یک شرکت حمل ونقل بین المللی مسافر  و ۱۲۰ نمایندگی شرکت حمل و نقل بین المللی کالا در گیلان فعال می باشند.   

وی با اشاره به فعالیت هفت هزار و ۹۷۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در استان نیز تصریح کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۵۲۶ دستگاه در بخش مسافر و پنج هزار و ۴۴۴ دستگاه در بخش کالا فعال می باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: همچنین در این مدت حدود ۲ میلیون و ۸۶ هزار و ۲۷۰ نفر مسافر توسط ۴۰۴ هزار و ۷۳ دستگاه وسیله نقلیه عمومی جابجا شدند که کاهش ۳۵.۲۲ درصدی را نشان می دهد.

وی با اشاره به سن ناوگان حمل و نقل عمومی استان و مقایسه با متوسط کشوری اظهار داشت: در بخش حمل و نقل کالا متوسط سن ناوگان عمومی در این بخش در استان ۲۲.۲۷  و در کشور ۱۹.۱۴ درصد است.

وی اظهار کرد: در بخش حمل و نقل مسافر سن اتوبوس۹.۹۷ سال در استان به طور متوسط و این آمار در کشور   ۱۱.۵۱ سال است؛ ضمن آنکه میانگین سن  مینی بوس در استان ۲۹.۹۵  و در کشور ۲۴.۶۱  و برای سواری  ۱۰.۶۱ سال در استان و برای  کشور ۱۰.۷۸ است.
به گفته مرادی ؛ حدود ۱۲ هزار و ۵۵۴ راننده  در بخش حمل و نقل عمومی استان گیلان مشغول فعالیت  می باشند که  ۸ هزار و ۸۲۵ راننده در بخش کالا و ۳ هزار و ۷۲۹ راننده فعال در بخش مسافر هستند.

ورود به گیلان  حدود ۲۵ درصد کاهش یافت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در ادامه  با اشاره به وجود  ۸۴ سامانه تردد شمار در ۴۲ محور رفت و برگشت استان گفت: :۹میلیون و ۷۸۲هزار و ۲۴۸ دستگاه خودرو  طی هشت ماه گذشته وارد استان شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۵ درصد کاهش را نشان می دهد.

وی اظهار کرد: ۹ میلیون و ۷۸۸هزار و ۱۸۳ دستگاه خودرو طی همین مدت از استان خارج شده که متوسط تردد ساعتی ۵۱۸ وسیله نقلیه در ساعت بوده است.

وی تصریح کرد: ۵۲  سامانه ثبت تخلفات نیز در عبور و مرور فعال و ۲۱ سامانه نظارت تصویری در تمامی محورهای شریانی، شریانی اصلی، آزادراهی و بزرگراهی استان نصب شده است که  ۱۱ سامانه جدید ثبت تخلفات عبور و مرور جدید در محورهای استان  نیز در آینده نزدیک  به بهره برداری می رسد.

هفته حمل و نقل ، رانندگان و راهداری از فردا ( ۲۶ آذرماه) آغاز می شود . فردا ( ۲۶ ) آذرماه  روز حمل و نقل  و رانندگان  نامگذاری شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.