تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آذر 1399 - 18:11
کد خبر : 83010

اجرای طرح تجهیز در ۴۰۰ هکتار اراضی آستانه اشرفیه عملیاتی می شود

اجرای طرح تجهیز در ۴۰۰ هکتار اراضی آستانه اشرفیه عملیاتی می شود

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیریت جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت: امسال اجرای طرح تجهیز و نوسازی در ۴۰۰ هکتار اراضی زیر کشت برنج این شهرستان عملیاتی می شود. مسعود امیربنده ای روز دوشنبه با اشاره به اینکه اجرای این طرح به زودی عملیاتی و تا قبل از آغاز فصل زراعی ( اردیبهشت ماه سال

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیریت جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت: امسال اجرای طرح تجهیز و نوسازی در ۴۰۰ هکتار اراضی زیر کشت برنج این شهرستان عملیاتی می شود.

مسعود امیربنده ای روز دوشنبه با اشاره به اینکه اجرای این طرح به زودی عملیاتی و تا قبل از آغاز فصل زراعی ( اردیبهشت ماه سال آینده ) به اتمام می رسد افزود: توسعه مکانیزاسیون برنج،بهبود آبرسانی به مزارع ، دسترسی آسانتر به مزارع ، کاهش هزینه های تولید ، جلوگیری از هدر رفت آب ، ایجاد جاده های بین مزارع از اهداف اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی است.

وی با تاکید بر تاثیر اجرای این طرح در بهبود فعالیت های بخش کشاورزی افزود: این شهرستان دارای ۲۳ هزار و ۵۷۰ هکتار شالیزار است که از این میزان حدود ۱۸ هزار هکتار قابلیت اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی را دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون این طرح در ۸ هزار هکتار از اراضی منطقه به انجام رسیده یادآور شد: سال گذشته این طرح در ۶۰۰ هکتار از اراضی منطقه انجام شد ، ضمن آنکه هم اکنون طرح مطالعاتی اجرای طرح تجهیز در ۴ هزار هکتار از اراضی شهرستان به انجام رسیده و با تامین اعتبارات لازم عملیاتی خواهد شد.

امیربنده ای یادآور شد: اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی به عنوان یکی از اولویت های بخش کشاورزی ، از سال ۷۴ در این شهرستان آغاز شده است.

وی در ادامه با اشاره به آغاز شخم زمستانه در اراضی این شهرستان اظهار داشت: صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی ، از بین بردن آفت ها و علف های هرز ،غنی سازی و آماده سازی زمین های زیر کشت برنج ، حاصلخیزی خاک از جمله اهدف شخم زمستانه است.

امیر بنده ای با بیان اینکه انجام شخم زمستانه تا زمان کشت برنج در فصل زراعی جدید ( اواخر فروردین ماه سال آینده ) در زمین های کشاورزی این شهرستان ادامه می یابد خاطر نشان کرد : با توجه به بارش نزولات آسمانی در فصل های پاییز و زمستان ، انتظار می رود کشاورزان در انجام شخم زمستانه نهایت بهره را از این نعمت الهی داشته باشند.

وی از هاشمی ، علی کاظمی ، حسن سرا ، دم زرد و دم سیاه به عنوان مهمترین ارقام محصول برنج این منطقه نام برد و افزود :بطور میانگین سالانه در هر هکتار اراضی زیر کشت این شهرستان حدود ۴ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم شلتوک حاصل می‌شود که از این میزان ۶۰ درصد به برنج سفید تبدیل می‌شود.

مدیریت جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت: سال زراعی گذشته ۶۷ هزار و ۵۰۰ تن برنج سفید در اراضی کشاورزی این شهرستان تولید و به بازارهای مصرف عرضه شده است.

شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستاست و در ۳۵ کیلومتری شرق استان گیلان واقع شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.