تاریخ انتشار : یکشنبه 23 آذر 1399 - 15:39
کد خبر : 82837

معاون سازمان جهاد کشاورزی گیلان عنوان کرد؛ افزایش ۶ درصدی محصولات کشاورزی گیلان/ برنج محصول شاخص استان

معاون سازمان جهاد کشاورزی گیلان عنوان کرد؛ افزایش ۶ درصدی محصولات کشاورزی گیلان/ برنج محصول شاخص استان

جارستان به نقل از ایسنا؛ معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با ارتقای زیرساخت های کشاورزی در گیلان شاهد رشد شش درصدی محصولات تولیدی در استان هستیم. احمد زارع در آیین تکریم مدیر پیشین و معارفه مدیر جدید جهاد کشاورزی شهرستان آستارا که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: استان

جارستان به نقل از ایسنا؛ معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با ارتقای زیرساخت های کشاورزی در گیلان شاهد رشد شش درصدی محصولات تولیدی در استان هستیم.

احمد زارع در آیین تکریم مدیر پیشین و معارفه مدیر جدید جهاد کشاورزی شهرستان آستارا که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: استان گیلان ۴۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که ۳۰۰ هزار هکتار آن اراضی زراعی و ۱۰۰ هزار هکتار آن اراضی باغی است.

وی با بیان اینکه به طور متوسط، سالیانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی از این اراضی برداشت می شود، ادامه داد: بیشترین محصول استحصال شده از این اراضی برنج است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهادکشاورزی گیلان، با اشاره به اینکه فقط یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن برنج از اراضی شالیزار برداشت می شود، افزود: ۷۰ هزار هکتار اراضی مثمر باغی داریم که حدود ۵۲۰ هزار تن انواع محصولات در سال از آنها برداشت می‌شود.

زارع، با بیان اینکه گیلان یک قطب کشاورزی است، خاطرنشان کرد: رونق بخش کشاورزی و زیرساخت‌های آن مبین این می باشد که در تولید ارتقا وجود دارد.

وی اضافه کرد: علاوه بر ارتقا در تولید، در مباحث خاک و آب شاهد ارتقای راندمان هستیم.

معاون جهاد کشاورزی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه در راستای ارتقای مدیریتی اقدامات شایسته‌ای در گیلان انجام شده است، تصریح کرد: افزایش شش درصدی تولید سالیانه نشان دهنده این است که ارتقای زیرساخت‌ها تاثیر مستقیمی در این زمینه داشته است.

وی از میزان استحصال مرکبات از اراضی باغی استان سخن گفت و یادآور شد: اراضی مرکبات استان حدود ۱۱ هزار هکتار شامل نارنگی و پرتقال است و پیش‌بینی تولید ۱۱۰ هزار تن در یک سال را داریم.

زارع، با بیان اینکه در کنار مرکبات حدود ۷۰۰۰ هکتار اراضی کیوی داریم، اضافه کرد: انتظار می رود در سالجاری ۱۴۰ هزار تن کیوی از این اراضی استحصال شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود درخصوص تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی، توضیح داد: در این زمینه بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال نیز اعتبار اختصاص یافته است و در این بحث حدود ۱۰۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری مشمول این طرح خواهد شد.

در پایان این مراسم از زحمات ایرج شیارکار، مدیر پیشین جهاد کشاورزی آستارا تجلیل به عمل آمد و ساسان کارجویان به عنوان سرپرست جدید این اداره معرفی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.