تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 آذر 1399 - 17:05
کد خبر : 82322

آماده سازی۲۰۰دستگاه ماشین آلات برای بحران احتمالی برف در آستانه

آماده سازی۲۰۰دستگاه ماشین آلات برای بحران احتمالی برف در آستانه

جارستان به نقل از ایرنا؛ فرماندار آستانه اشرفیه ، از آماده سازی ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات در این شهرستان به منظور مقابله با هرگونه بحران احتمالی ناشی از بارش برف سنگین خبر داد. حمید رضایی روز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مدیریت بحران این شهرستان در محل فرمانداری آستانه اشرفیه اظهار داشت: این تعداد

جارستان به نقل از ایرنا؛ فرماندار آستانه اشرفیه ، از آماده سازی ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات در این شهرستان به منظور مقابله با هرگونه بحران احتمالی ناشی از بارش برف سنگین خبر داد.

حمید رضایی روز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مدیریت بحران این شهرستان در محل فرمانداری آستانه اشرفیه اظهار داشت: این تعداد ماشین آلات در اختیار دستگاه های دولتی ،دهیاری ها و بخش های خصوصی قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه اعضای ستاد بحران بایستی همواره برای مقابله با شرایط سخت آماده باشند افزود : برنامه ریزی مناسب در مقابله با بحران احتمالی بارش برف که پیش بینی می شود در دی ماه امسال شاهد آن باشیم نقش موثری دارد ، ضمن آنکه ضروری است اعضای ستاد بحران این منطقه تعامل و مشارکت لازم را با یکدیگر داشته باشند.

وی در ادامه یاداور شد: همچنین نیاز است تا اعضای ستاد بحران چالش های موجود در زمینه مقابله با بحران احتمالی ناشی از بارش برف را شناسایی و اقدامات موثر را در جهت رفع آنها انجام دهند.

فرماندار آستانه اشرفیه با تاکید ب ر این که در بحران احتمالی برف بازگشایی محورهای اصلی ، حفظ تاسیسات زیربنایی و پیشگیری از هرگونه آسیب احتمالی باید مورد توجه قرار گیرد گفت: بهره گیری از ظرفیت ها و توانمندی های بخش های خصوصی، نیروهای بسیجی ، گروه های جهادی در دستور کار اعضای این ستاد قرار گیرد.

رضایی با اشاره به اینکه با برگزاری جلسات مستمر ستاد بحران در این شهرستان ، برنامه ریزی های لازم جهت مقابله با هرگونه بحران احتمالی در حال بررسی و انجام است یادآور شد: به این منظور شناسایی تیرهای برقی که احتمال شکستگی و افتادن آنان وجود دارد در دستور اداره برق شهرستان قرار گرفته و کلیه شهرداری ها و دهیاری های منطقه از هم اکنون خود را برای خدمات رسانی در زمان وقوع بارش برف سنگین آماده می کنند.

وی در بخشی از سخنان خود تامین ارزاق مورد نیاز مردم در زمان وقوع بحران احتمالی را ضروری دانست و یادآور شد: آماده سازی نانوایی ها ، تامین مایحتاج ضروری ، تامین سوخت مورد نیاز ، در اولویت برنامه های صنعت ، معدن و تجارت قرار گیرد ، ضمن آنکه ادارات آب ، برق و گاز و دیگر نهادها نیز خدمات لازم را به مردم ارائه دهند.

رضایی با تاکید بر لزوم حفظ آمادگی کلیه عوامل ستاد بحران در این شهرستان اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی ها و اقدامات صورت گرفته از سوی ستاد بحران این منطقه امیدواریم در زمان بارش برف سنگین احتمالی طی هفته های آینده شاهد بروز مشکلی در این شهرستان نباشیم.

به گفته وی محدودیت ها و وجود برخی مشکلات نبایستی موجب قطع خدمات به مردم شود ، بلکه باید از تمام توان برای رفع مشکلات احتمالی تلاش کرد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان نیز در این جلسه ضمن تاکید بر اینکه کلیه اعضای ستاد بحران شهرستان های استان باید آمادگی لازم را برای مقابله با حوادث احتمالی داشته باشند گفت: شناسایی نقاط ضعف و قوت در مناطق مختلف استان باید در اولویت ستاد بحران قرار گیرد و کلیه عوامل از هم اکنون خود را برای مقابله با هرگونه بحران احتمالی ناشی از بارش برف در گیلان اماده کنند.

امیر مرادی ، ایجاد هماهنگی بین عوامل و دستگاه های مختلف را وظیفه ستاد بحران عنوان و تصریح کرد : ایجاد هماهنگی در بین اعضا و عوامل ستاد بحران می تواند در مقابله با هرگونه بحران احتمالی نقش مهمی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه برای مقابله با هرگونه بحران احتمالی باید برنامه ریزی لازم انجام شود اظهار داشت: انتظار می رود در این خصوص مشارکت و همکاری بخش خصوصی مورد توجه ستاد بحران قرار گیرد.

وی در ادامه به آماده سازی بیش از ۳۵۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری در این استان به منظور مقابله با مشکلات احتمالی اشاره و خاطرنشان کرد: انتظار می رود کلیه عوامل ستاد بحران در استان ، با ایجاد هماهنگی با یکدیگر در جهت مقابله با هرگونه بحران احتمالی ناشی از بارش برف آماده باشند و از کلیه امکانات و تجهیزات در جهت خدمات رسانی مطلوب به مردم بهره ببرند.

در ادامه این جلسه اعضای ستاد بحران شهرستان آستانه اشرفیه به بیان اقدامات پیشگیرانه خود در جهت مقابله با هرگونه بحران احتمالی ناشی از بارش برف ( که طی هفته های آاینده پیش بینی شده ) پرداختند.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان ، با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.