تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 آذر 1399 - 15:16
کد خبر : 82308

انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان جهاد دانشگاهی و دادگستری گیلان

انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان جهاد دانشگاهی و دادگستری گیلان

جارستان به نقل از ایسنا؛ تفاهم نامه همکاری فی مابین سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان منعقد شد. دکتر فریبرز جمالزاد در نشست امضای تفاهم نامه همکاری فی مابین سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، با اشاره به چشم انداز

جارستان به نقل از ایسنا؛ تفاهم نامه همکاری فی مابین سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان منعقد شد.

دکتر فریبرز جمالزاد در نشست امضای تفاهم نامه همکاری فی مابین سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، با اشاره به چشم انداز اجرایی تفاهم نامه مذکور، اظهار کرد: این تفاهمم نامه در راستای کمک به توسعه برنامه ریزی های کشف و بررسی علل دور و نزدیک جرم و یافتن راهکارهای پیشگیری برای دستیابی به اهداف سند ملی راهبردی پیشگیری از وقوع جرم استان انجام شده است.

وی استفاده از توانمندی های علمی، فرهنگی، پژوهشی و آموزشی جهاد دانشگاهی در جهت هماهنگی و توسعه همکاری ها به منظور گسترش گفتمان پیشگیری و علمی سازی و بومی‌سازی آن و همچنین ارتقای دانش تخصصی و افزایش مهارت نیروی انسانی و کیفیت بخشی تحقیقات علمی – کاربردی با هدف ارتقای کیفی خدمات پیشگیری از وقوع جرم را از جمله اهداف امضای این تفاهم نامه همکاری عنوان کرد.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی گیلان همچنین به استفاده از ظرفیت آموزشی جهاد دانشگاهی توسط دستگاه های امور اجتماعی همچون بهزیستی و دیگر دستگاه های مسئول در ارائه خدمات مشاروه حقوقی آنلاین اشاره کرد.

دکتر جان احمد آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان نیز، عنوان کرد: سازمان جهاد دانشگاهی استان دارای قابلیت ها و پتانسیل های مختلفی در حوزه های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی است.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت سازمان جهاد دانشگاهی گیلان در راستای اجرای طرح های پژوهشی، گفت: استفاده از توان و ظرفیت های فرهنگی جهاد دانشگاهی جهت تحقق برنامه های حوزه پیشگیری از وقوع جرم و توانمندسازی جامعه هدف موثر است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان، بهره گیری از ظرفیت های مراکز خدمات تخصصی جهاد دانشگاهی نظیر مراکز مشاوره و روانشناسی جهاد دانشگاهی در راستای ارائه خدمات کیفی به جامعه هدف، همکاری در اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی و… را از ظرفیت های آموزشی جهاد دانشگاهی استان دانست که از جمله موارد ارائه شده در تفاهم نامه مذکور می باشد.

آقایی، با بیان اینکه امروز برخی از مشاغل فلسفه وجودی شان را تغییر داده و به سمت تجارت رفته اند، تصریح کرد: متاسفانه طی دهه اخیر بسیاری از ارزش ها را یا از دست داده ایم و یا رنگ و بوی این ارزش ها تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه براساس آمارهای موجود شرایط کرونایی باعث کاهش آسیب ها در گیلان شده است، گفت: در بسیاری از جرائم شاهد کاهش هستیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان، با بیان اینکه جهاد دانشگاهی استان می تواند در حوزه آسیب های اجتماعی همچون پیشگیری از خشونت ها کمک کننده و یاریگر دادگستری باشد، خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهشی و فرهنگی استان به ویژه محیط زیست و منابع طبیعی می تواند در کنار دستگاه قضایی قرار گیرد.

میرمسلم رهبر هاشمی، معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان و فاطمه شفیعی، سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان گیلان نیز در این نشست حضور داشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.