تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آذر 1399 - 14:23
کد خبر : 82162

مشکل فروش محصولات کشاورزی رشت در بازارهای محلی تعطیل شده

مشکل فروش محصولات کشاورزی رشت در بازارهای محلی تعطیل شده

جارستان به نقل از ایسنا_مدیر جهاد کشاورزی رشت گفت: در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا و کم رنگ شدن رونق بازارهای محلی، کشاورزان برای فروش محصولات کشاورزی‌شان با مشکلاتی مواجه شده‌اند. مسعود اسدی‌پرور گفت: رشت بزرگترین شهرستان برنج‌خیز کشور است و کشت دوم در اراضی این شهرستان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

جارستان به نقل از ایسنا_مدیر جهاد کشاورزی رشت گفت: در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا و کم رنگ شدن رونق بازارهای محلی، کشاورزان برای فروش محصولات کشاورزی‌شان با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

مسعود اسدی‌پرور گفت: رشت بزرگترین شهرستان برنج‌خیز کشور است و کشت دوم در اراضی این شهرستان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی افزود: امسال علاوه بر راتون که در ۱۵ هزار هکتار از شالیزارهای رشت انجام شد، در ده هزار هکتار دیگر کشت دیگر محصولات کشاورزی از جمله پاچ باقلا و باقلای‌برکت نیز تولید شد که در حال حاضر برداشت پاچ‌باقلا به اتمام رسیده است و برداشت باقلای‌برکت نیز در حال انجام است.

اسدی‌پرور خاطرنشان کرد: یکی از دلایل مهم افزایش کشت دوم تجهیز اراضی شالیزاری است که موجب کاهش رنج تولید محصولات کشاورزی می‌شود.

وی افزود: علاوه بر کاهش هزینه تولید، بهبود راندمان آب از مزایای مهم تجهیز اراضی شالیزاری است که تاکنون ۱۳ هزار هکتار از ۶۲ هزار و ۳۸۵ هکتار اراضی شالیزاری رشت تاکنون نوسازی و مدرن شده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی رشت با اشاره به اینکه توسعه کشت دوم علاوه بر اینکه منجر به افزایش محصولات کشاورزی می‌شود، تصریح کرد: این امر در نهایت منجر به بهبود وضعیت اقتصادی کشاورزان می‌شود و ارتقای رفاه خانوارهای روستایی را به همراه دارد.

وی گفت: بخشی از محصولات کشت دوم در شهرستان رشت مصرف می‌شود و مابقی به دیگر شهرستان‌های استان و حتی دیگر استان‌ها می‌رود.

اسدی‌پرور ادامه داد: در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا و کم رنگ شدن رونق بازارهای محلی، کشاورزان برای فروش محصولات شان با مشکل مواجه شده‌اند و در حال حاضر آن‌ها را به مغازه‌دارهای شهری و روستایی می‌سپارند تا به فروش برسد.

وی با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی رشت به دلیل کیفیت بالا و در برخی موارد ارگانیک بودن، مشتریان خوبی هم دارند، گفت: اخیرا بازاریابی محصولات کشاورزی از طریق فضاهای مجازی نیز افزایش یافته است و بخش از مشکلات فروش محصولات کشاورزی از این طریق برطرف می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.