تاریخ انتشار : دوشنبه 17 آذر 1399 - 11:35
کد خبر : 82009

تمامی سهم دولت به چایکاران گیلان و مازندران پرداخت شد

تمامی سهم دولت به چایکاران گیلان و مازندران پرداخت شد

جارستان به نقل از ایرنا؛رئیس سازمان چای کشور از پرداخت ۹۵ درصدی مطالبات چایکاران شمال در سال جاری خبر داد و گفت : سهم دولت از این میزان به طور کامل به چایکاران پرداخت شده است. حبیب جهانساز روز دوشنبه با بیان اینکه در سال جاری ۵۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برگ سبز از

جارستان به نقل از ایرنا؛رئیس سازمان چای کشور از پرداخت ۹۵ درصدی مطالبات چایکاران شمال در سال جاری خبر داد و گفت : سهم دولت از این میزان به طور کامل به چایکاران پرداخت شده است.

حبیب جهانساز روز دوشنبه با بیان اینکه در سال جاری ۵۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برگ سبز از چایکاران خریداری شد، اظهار داشت: تاکنون از مجموع سهمیه دولت و کارخانه های چایسازی ۴۸۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از طریق سازمان چای به حساب چایکاران واریز شده است.

وی با بیان اینکه دولت تمام قدرالسهم ۲۵ درصدی خود را به چایکاران پرداخت کرده است، گفت: باقیمانده مطالبات چایکاران از قدرالسهم کارخانجات نیز بزودی پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان چای کشور با اعلام اینکه در سال جاری حدود ۱۳۳ هزار تن برگ سبز چای درجه یک و دو از کشاورزان چایکار استانهای گیلان و مازندران بصورت تضمینی خریداری شد، اظهار داشت: از این میزان ۶۱ هزار و ۱۸۰ تن درجه یک (۴۶ درصد) و ۷۱ هزار و ۸۲۰ تن درجه دو (۵۴ درصد) بوده است.

جهانساز به استحصال ۲۹ هزار و ۸۸۰ تن چای خشک در سال جاری اشاره کرد و گفت: میزان تولید چای خشک در مقایسه با سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی؛ خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک امسال چهار هزار و ۶۰۰ تومان و هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه ۲ نیز سه هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شده بود.

برداشت برگ سبز چای به طور معمول در سه مرحله بهاره، تابستانه و پاییزه انجام می شود.

استان های گیلان و مازندران بیش از ۵۰ هزار خانوار چایکار و حدود ۲۸ هزار هکتار باغ چای دارد در این میان ۹۰ درصد باغات چای در استان گیلان و ۱۰ درصد در استان مازندران قرار دارد.

لاهیجان به عنوان مرکز چای ایران و گیلان در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان واقع شده و سازمان چای و پژوهشکده چای کشور در این شهرستان قرار گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.