تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 آذر 1399 - 13:02
کد خبر : 81564

بیش از هزار تن گوشت بوقلمون در گیلان تولید شد

بیش از هزار تن گوشت بوقلمون در گیلان تولید شد

جارستان به نقل از ایرنا – رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: یک هزار و ۵۰ تن گوشت بوقلمون از ابتدای سال تا کنون در این استان تولید شده است. مسعود الماسی روز پنجشنبه با اشاره به جوجه ریزی سه واحد تولیدی پرورش بوقلمون با ظرفیت بیش از ۱۲ هزار قطعه در استان گیلان افزود:

جارستان به نقل از ایرنا – رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: یک هزار و ۵۰ تن گوشت بوقلمون از ابتدای سال تا کنون در این استان تولید شده است.

مسعود الماسی روز پنجشنبه با اشاره به جوجه ریزی سه واحد تولیدی پرورش بوقلمون با ظرفیت بیش از ۱۲ هزار قطعه در استان گیلان افزود: گیلان جزو رتبه های برتر تولید و پرورش بوقلمون است.

وی با بیان اینکه رتبه اول تولید بوقلمون مادر متعلق به گیلان است، اظهار داشت: این خطه در تولید بوقلمون نیمچه گوشتی رتبه پنجم، مادر گوشتی رتبه دوم و تولید بوقلمون گوشتی رتبه چهارم کشوری را دارد.

الماسی خاطر نشان کرد: همچنین  ۱۵ واحد فعال تولید بوقلمون گوشتی به صورت صنعتی با ظرفیت ۸۰ هزار قطعه داریم ضمن آنکه در بخش خانگی و سنتی نیز بالغ بریک میلیون قطعه بوقلمون به صورت بومی در استان تولید می شود.

وی تشکیل زنجیره‌ های تولید بوقلمون را موجب افزایش ارزش‌ افزوده درآمد پرورش‌ دهندگان دانست و اضافه کرد: این زنجیره در گیلان در حال شکل‌گیری است و تشکیل آن منافع خوبی برای استان به همراه خواهد داشت.

هفت واحد بوقلمون مادر با ظرفیت بیش از ۴۰ هزار قطعه در استان گیلان فعال هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.