تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آذر 1399 - 17:08
کد خبر : 81307

رونق صادرات در گیلان|رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت : صادرات کالاهای غیرنفتی از استان ، ۳۶ درصد افزایش یافت

رونق صادرات در گیلان|رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت : صادرات کالاهای غیرنفتی از استان ، ۳۶ درصد افزایش یافت

جارستان به نقل از صدا و سیما گیلان؛رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت : صادرات کالاهای غیرنفتی از ابتدای امسال تاکنون در گیلان، در مقایسه با مدت مشابه پارسال ، از نظر وزنی ۳۶ درصد افزایش یافت.    فرهاد دلق پوش افزود : در این مدت ۶۳۷ هزار و ۵۵۸ تن کالا به

جارستان به نقل از صدا و سیما گیلان؛رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت : صادرات کالاهای غیرنفتی از ابتدای امسال تاکنون در گیلان، در مقایسه با مدت مشابه پارسال ، از نظر وزنی ۳۶ درصد افزایش یافت.    فرهاد دلق پوش افزود : در این مدت ۶۳۷ هزار و ۵۵۸ تن کالا به ارزش۳۹۴ میلیون دلار از گیلان صادر شد که از نظر ارزش ۵۱ درصد افزایش یافت.   وی عمده کالاهای صادر شده از استان را محصولات نباتی، معدنی، صنایع غذایی، نساجی و تولیدات پلاستیکی عنوان کرد و گفت : این محصولات به کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان و عراق صادر شد.   دبیر کارگروه صادرات غیر نفتی گیلان در ادامه با اشاره به واردات کالا به  استان در این مدت افزود : یک میلیون و ۱۳۳ هزار و ۱۷ تن کالا شامل اقلام اساسی به ارزش تقریبی  ۵۸۰ میلیون دلار شامل محصولات شیمیایی، ماشین آلات صنعتی و قطعات آن از گمرکات استان به کشور وارد شد که از لحاظ ارزش دلاری یک درصد و از نظر وزنی ۴۴ درصد افزایش یافته است.   فرهاد دلق پوش گفت : با توجه به آمار ترکیب کالایی در سال جاری عمده واردات از گمرکات  استان کالاهای اساسی از جمله غلات و نهاده‌های دامی، گوشت، روغن، کنجاله، سویا و خمیرکاغذ است.   وی افزود :  این کالاها از کشورهای روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان، امارات متحده عربی، اوکراین، ترکیه و اکوادور به استان وارد شد.   رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همچنین با اشاره به صادرات چمدانی از استان بیان کرد : در ۸ ماه گذشته افزون بر ۴۱۸ تن کالا به ارزش یک میلیون و ۶۷۳ هزار و ۵۲۰ دلار به صورت چمدانی از گمرکات استان صادر شده است.
گمرکات گیلان بعلت موقعیت راهبردی و ژئوپلتیک همواره از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده است و همواره یکی ازگمرکات پیشرو در ارائه رویه‌های نوین تشریفات گمرکی و مکانیزاسیون بوده ‌است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.