تاریخ انتشار : دوشنبه 10 آذر 1399 - 15:29
کد خبر : 81144

بیش از ۱۹۲ واحد صنفی متخلف در گیلان پلمب شد

بیش از ۱۹۲ واحد صنفی متخلف در گیلان پلمب شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به سه هزار و ۲۳۶ مورد بازدید انجام شده از ابتدای آذرماه تاکنون از پلمب ۱۹۲ واحد صنفی بدلیل رعایت نکردن محدودیت های اجرایی در مقابله با کرونا خبر داد. سرهنگ مجید رسول زاده فرساد روز دوشنبه در این باره افزود: در قالب

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به سه هزار و ۲۳۶ مورد بازدید انجام شده از ابتدای آذرماه تاکنون از پلمب ۱۹۲ واحد صنفی بدلیل رعایت نکردن محدودیت های اجرایی در مقابله با کرونا خبر داد.

سرهنگ مجید رسول زاده فرساد روز دوشنبه در این باره افزود: در قالب این بازدیدها به یک هزار و ۸۴۶ واحد صنفی متخلف نیز تذکر و ۵۸۲ واحد اخطار پلمب داده شده و از ۸۲۲ واحد صنفی نیز تعهد رعایت دستورالعمل‌ها اخذ شده است.
وی تصریح کرد: در این راستا ۱۳۸ گشت مشترک اماکن نیروی انتظامی با دستگاه‌های نظارتی از جمله بهداشت، فرمانداری، اصناف و صنعت و معدن و تعزیرات انجام شده است.
وی خاطر نشان کرد: در ابتدا تذکرهای شفاهی و اخطاریه‌های کتبی به واحد ابلاغ می شود و در وهله بعد در صورت عدم توجه با تشکیل پرونده و درخواستی که توسط دستگاه‌های نظارتی به پلیس ارائه می‌شود واحدهای متخلف پلمب می‌شوند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه عمده اصناف دستورالعمل ها را رعایت می‌کنند از صاحبان مشاغل خواست تا با تداوم همکاری و همراهی در این مدت به قطع زنجیره کرونا و حفظ سلامتی خود، خانواده و جامعه کمک کنند.

به گزارش ایرنا، مشاغل در چهار گروه تعریف شده‌اند که گروه اول که مایحتاج و نیازهای ضروری مردم به آنها وابسته است شامل؛ داروخانه‌ها، سوپر مارکت ها و میادین میوه که می‌توانند به فعالیت عادی خود ادامه دهند و بقیه صنوف در سه گروه دیگر مشمول محدودیت ها و تعطیل هستند.
مشاغل گروه دوم شامل پاساژها و مراکز خرید و مال‌های فروش غیرمواد غذایی، تمرین و انجام مسابقه‌های ورزشی، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، قنادی یا شیرینی فروشی، آب میوه و بستنی فروشی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، آرایشگاه مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، فرش و موکت فروشی، اسباب بازی فروشی، فروش لوازم خانگی، خدمات چاپ دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی، آتلیه و عکاسی، مشاور املاک، پرده سرا، فروش مبلمان، فروش کیف و کفش، فروش لوازم التحریر، خیاطی، خرازی، فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی، شیرینی پزی، خشکبار و آجیل فروشی می‌شوند.

مشاغل گروه سوم شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی هستند.

گروه چهارم نیز شامل برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه روزی، کافه، قهوه خانه و چای خانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی می باشند.

حدود ۱۱۰ هزار واحد صنفی در گیلان فعالیت می‌کنند که ۴۰ هزار واحد آن در رشت مستقر هستند.

براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از اول آذرماه به غیر از مشاغلی که جزو گروه اول قرار گرفته‌اند، فعالیت سایر واحدهای صنفی به مدت ۲ هفته ممنوع است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.