تاریخ انتشار : یکشنبه 9 آذر 1399 - 17:24
کد خبر : 81002

اهدای عضو، اهدای زندگی/ یازدهمین اهدای عضو گیلان در سال جاری، نجاتبخش بیماران شد

اهدای عضو، اهدای زندگی/ یازدهمین اهدای عضو گیلان در سال جاری، نجاتبخش بیماران شد

جارستان: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب دا)؛ صبح امروز- شنبه، هشتم آذر ماه، یازدهمین مورد اهدای عضو استان از آغاز سال تا کنون به انجام رسید، در این راستا، با اعلام رضایت خانواده ایثارگر مرحوم نام آور، حیدر نادری نصرآبادی ۵۸ ساله، اهل قصر شیرین و ساکن امام زاده هاشم که

جارستان: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب دا)؛ صبح امروز- شنبه، هشتم آذر ماه، یازدهمین مورد اهدای عضو استان از آغاز سال تا کنون به انجام رسید، در این راستا، با اعلام رضایت خانواده ایثارگر مرحوم نام آور، حیدر نادری نصرآبادی ۵۸ ساله، اهل قصر شیرین و ساکن امام زاده هاشم که در تاریخ ۲ آذر ماه جاری دچار سکته مغزی و به دنبال آن مرگ مغزی شده بود، پس از انجام مراحل تأیید مرگ مغزی توسط پزشکان متخصص و ضمن رعایت دقیق دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت به اهدا منجر شد و طی آن کبد این نام اور، پس از برداشت در مرکز آموزشی درمانی رازی رشت به بیمار نیازمند پیوند شد.
این یازدهمین پیوند عضو استان، از آغاز سال ۹۹ است. تا کنون در گیلان ۲۱ مورد پیوند کبد به انجام رسیده است که از این تعداد، ۸ مورد مربوط به سال ۹۹ می باشد. در این خصوص، ۹ مورد پیوند کلیه نیز در سال جاری صورت گرفته است.

گفتنی است؛ هر ساله در کشور به طور متوسط ۵ تا ۸ هزار مرگ مغزی اتفاق می افتد و تعداد اعضای قابل اهدا ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ نفر می باشد که در حال حاضر این رقم در کشور هزار پیوند است. این در حالی است که بیماران نیازمند به عضو پیوندی، بیش از ۲۶۰۰۰ نفر اعلام شده است. اکنون با توجه به رتبه قابل قبول کشورمان در پیوند اعضا در سطح جهان، بی شک، با نهادینه کردن فرهنگ اهدای عضو و استفاده از پتانسیل های موجود، می توانیم شاهد ارتقای آمار پیوند و نجات شمار کثیری از بیماران نیازمند به اعضای پیوندی باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.