تاریخ انتشار : شنبه 8 آذر 1399 - 13:00
کد خبر : 80799

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خبر داد ترانزیت ۷۹ هزار تنی کالا از پایانه های مرزی گیلان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خبر داد ترانزیت ۷۹ هزار تنی کالا از پایانه های مرزی گیلان

جارستان به نقل از ایسنا؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از ترانزیت ۷۹ هزار و ۲۵۵ تن کالا از استان گیلان طی هشت ماهه سالجاری خبر داد و گفت: بالغ بر ۴۹۰ هزار تن کالا از پایانه مرزی آستارا صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد رشد را

جارستان به نقل از ایسنا؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از ترانزیت ۷۹ هزار و ۲۵۵ تن کالا از استان گیلان طی هشت ماهه سالجاری خبر داد و گفت: بالغ بر ۴۹۰ هزار تن کالا از پایانه مرزی آستارا صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد رشد را نشان می دهد.

فریبرز مرادی ، از ترانزیت ۷۹ هزار و ۲۵۵ تن کالا از استان گیلان طی هشت ماهه سال جاری خبر داد و اظهار کرد: ۵۱ هزار و ۷۵۹ تن از مرز آستارا و ۲۷ هزار و ۴۹۶ تن از مرز انزلی ترانزیت شده است.

وی افزود: طی مدت مذکور ۵۴ هزار و ۹۹ تن کالای ترانزیتی از مرزهای استان وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، آرد و چای را عمده ترین کالاهای ترانزیت شده از استان طی مدت مذکور دانست و تصریح کرد: ۲۵ هزار و ۱۵۶ تن کالا از استان خارج شده که شاهد کاهش ۷۷ درصدی در ترانزیت خروج کالا هستیم.

مرادی خاطرنشان کرد: ۱۰۱ هزار و ۲۲۷ تن کالا توسط ناوگان جاده ای از مرز آستارا وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد رشد داشته است.

وی عمده کالاهای وارداتی مرز آستارا در هشت ماهه سال جاری را انواع تخته، موز و حبوبات دانست و اضافه کرد: طی این مدت همچنین بالغ بر ۴۹۰ هزار تن کالا از این مرز صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد رشد را نشان می دهد. میوه و تره بار و مصالح ساختمانی نیز عمده کالاهای صادر شده از مرز آستارا در مدت مذکور هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با اشاره به میانگین تردد روزانه ۲۲۰ دستگاه کامیون از مرز آستارا، گفت: ۲۶ هزار و ۹۴۷ دستگاه کامیون طی این مدت به مرز آستارا وارد و ۲۶ هزار و ۹۴۳ دستگاه کامیون نیز از این مرز خارج شده است. همچنین طی مدت مذکور هشت دستگاه وسیله نقلیه مسافری به مرز آستارا وارد و دو دستگاه وسیله نقلیه مسافری از این مرز خارج شده است.

وی همچنین به تشریح وضعیت تردد هشت ماهه مسافر از مرز آستارا پرداخت و یادآور شد: در هشت ماهه نخست امسال با میانگین تردد روزانه ۲۴۴ نفر مسافر حدود ۶۰ هزار نفر مسافر از مرز آستارا تردد کردند که از این تعداد ۳۰ هزار و ۷۷۶ نفر مسافر وارد و ۲۹ هزار و ۲۱۵ نفر مسافر نیز از این مرز خارج شده اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.