تاریخ انتشار : دوشنبه 26 آبان 1399 - 13:07
کد خبر : 79101

رنج کشاورزان از هزینه‌های سرسام‌آور تولید برنج

رنج کشاورزان از هزینه‌های سرسام‌آور تولید برنج

جارستان به نقل از ایسنا مدیر امور برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: هزینه‌های سرسام‌آور تولید برنج رنج تولید این محصول را دو چندان می‌کند. بهمن علیزاده گفت: گیلان از استانهای قطب تولید برنج کشور است و کشاورزان این استان برای تولید این محصول زحمت فراوانی را متحمل می‌شوند. وی افزود: همه تلاش ما این

جارستان به نقل از ایسنا مدیر امور برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: هزینه‌های سرسام‌آور تولید برنج رنج تولید این محصول را دو چندان می‌کند.

بهمن علیزاده گفت: گیلان از استانهای قطب تولید برنج کشور است و کشاورزان این استان برای تولید این محصول زحمت فراوانی را متحمل می‌شوند.

وی افزود: همه تلاش ما این است که کشاورزان بتوانند با قیمت مناسب محصولات خود را بفروشند تا درآمد خوبی را از تولید برنج کسب کنند.

علیزاده با بیان اینکه معمولا اغلب برنجکاران استان پس از برداشت برنج در شالیکوبی‌ها و یا دیگر مراکز اقدام به فروش محصول می‌کنند که قیمت آن زمان با قیمت امروز برنج ایرانی در بازار فرق می‌کند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشتر کشاورزان برنجی برای فروش ندارند و فقط مقداری را برای خود مصرفی در خانه و یا انبارها ذخیره کرده‌اند.

وی تصریح کرد: هزینه‌ های تولید برنج سرسام آور است و کشاورزان مجبورند بلافاصله برای پرداخت هزینه‌هایی که هنگام کاشت و داشت و برداشت محصول برنج متحمل شده‌اند، اقدام به فروش محصول کنند و نمی‌توانند صبر کنند تا برنج کمی به قیمت مناسبت‌تری برسد و در این میان دلالان برنج با پرداخت پول نقد بلافاصله برنج کشاورزان را با قیمت پایین خریداری و تا زمان گران‌شدن برنج ایرانی نزد خود نگه می دارند و بخشی از آن را با قیمت بیشتر وارد بازار می‌کنند.

مدیر امور برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: فضای رقابتی برای فروش محصول و کالا در همه بخش‌ها وجود دارد و تلاش ما این است که تمهیداتی اندیشیده شود تا نفع تولید محصول به تولید کننده و مصرف‌کننده برسد و دست دلالان در این میان کوتاه شود.

وی گفت: یکی از راهکارهایی که دولت برای تحقق هدف تامین منابع برای هزینه تولید محصولات اندیشیده است، کشاورز کارت است که امیدواریم هرچه زودتر برای تولید برنج نیز در نظر گرفته شود و به دست شالیکاران ما نیز برسد.

علیزاده خاطرنشان کرد: کشاورزان با اخذ کشاورز کارت از وابستگی به بانک نجات پیدا می‌کنند و با بازپرداخت‌های طولانی مدت می توانند همواره پول مورد نیاز تولید محصول خود را تامین کنند و با تحقق این امر نیازی به قرض از دیگران ندارند و برای فروش محصول خود عجله نخواهند کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.