تاریخ انتشار : شنبه 24 آبان 1399 - 17:17
کد خبر : 78859

ایران در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ در جایگاه پانزدهمین کشور خودروساز جهان قرار گرفت

ایران در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ در جایگاه پانزدهمین کشور خودروساز جهان قرار گرفت

با توجه به رشد ۲۰ درصدی تولید خودرو در کشورمان، ایران در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی در جایگاه پانزدهمین کشور خودروساز جهان قرار گرفت. جارستان-گجت نیوز؛با شیوع ویروس کرونا در جهان، صنعت خودرو بیشتر از هر صنعت دیگری با خسارت‌های گسترده مواجه شد و جدیدترین آمار سازمان بین‌المللی وسایل نقلیه موتوری نیز این موضوع

با توجه به رشد ۲۰ درصدی تولید خودرو در کشورمان، ایران در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی در جایگاه پانزدهمین کشور خودروساز جهان قرار گرفت.

جارستان-گجت نیوز؛با شیوع ویروس کرونا در جهان، صنعت خودرو بیشتر از هر صنعت دیگری با خسارت‌های گسترده مواجه شد و جدیدترین آمار سازمان بین‌المللی وسایل نقلیه موتوری نیز این موضوع را تایید می‌کند. طبق گزارش‌های منتشر شده در شش ماهه اول سال ۲۰۲۰ میلادی به دلیل کرونا تولید خودرو در جهان حدود ۳۲.۴ درصد نسبت به سال قبل کاهش پیدا کرده است. در حالی که در شش ماه نخست سال ۲۰۱۹ تولید خودرو در جهان به آمار ۴۶ میلیون و ۶۶ هزار خودرو رسیده بود، اما در مدت مشابه سال جاری این میزان به ۳۱ میلیون و ۱۳۱ هزار دستگاه کاهش پیدا کرده است. از این رو در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ نسبت به نیمه نخست سال ۲۰۱۹ حدود ۱۴ میلیون و ۹۳۵ هزار دستگاه خودرو کمتری به تولید رسیده است.

ایران در جایگاه پانزدهمین کشور خودروساز جهان

آمار تولید خودروی ایران در گزارش سازمان بین‌المللی وسایل نقلیه موتوری منتشر نشده است، اما طبق گزارش منتشر شده توسط وزارت صنعت، معدن، تجارت، ایران علاوه بر این که تولیدکننده بزرگ خودرو بوده بلکه در شش ماهه اول سال ۲۰۲۰ میلادی توانسته است از لحاظ تولید به رشد دست پیدا کند.

صنعت خودرو ایران در شش ماهه اول سال ۲۰۲۰ (شامل دو فصل زمستان ۹۸ و بهار ۹۹) توانسته است ۴۷۳ هزار و ۴۶۱ دستگاه خودرو به تولید برساند که نسبت به بازه زمانی سال قبل از رشد ۲۰.۲ درصدی حکایت دارد. گفتنی است ایران در نیمه اول سال ۲۰۱۹ بیش از ۳۹۳ هزار و ۸۸۲ دستگاه خودرو به تولید رسانده بود.

مقایسه تولید خودرو در ایران نسبت به سایر کشورها در شش ماهه اول سال ۲۰۲۰ حاکی از آن است که ایران به دلیل افت شدید تولید در سایر کشورها و با وجود تحریم‌ها توانسته است در جایگاه پانزدهمین تولیدکننده بزرگ خودرو در جهان قرار بگیرد. تولید خودرو در ایران در این بازه زمانی نسبت به برخی از کشورها صنعتی نظیر ایتالیا و انگلیس نیز بیشتر بوده است. علاوه بر این،خودروسازان داخلی در این مدت توانسته‌اند از کشورهای اتریش، بلژیک، لهستان، رومانی، اندونزی، مالزی، تایوان، و آفریقای جنوبی خودرو بیشتری را به تولید برسانند.

خودروساز جهان
خودروساز جهان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.