تاریخ انتشار : دوشنبه 19 آبان 1399 - 10:07
کد خبر : 78122

کمبود کالا در گیلان به طور کامل مرتفع می شود

کمبود کالا در گیلان به طور کامل مرتفع می شود

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت گیلان با اشاره به کمبودهای اقلامی که این روزها به نوعی با کمبود یا گرانی مواجه بودند، گفت:با تمهیدات اندیشیده شده در هفته های آینده مشکل کمبود کالایی استان اعم از روغن و مرغ در استان برطرف می شود. فرهاد دلق پوش روز

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت گیلان با اشاره به کمبودهای اقلامی که این روزها به نوعی با کمبود یا گرانی مواجه بودند، گفت:با تمهیدات اندیشیده شده در هفته های آینده مشکل کمبود کالایی استان اعم از روغن و مرغ در استان برطرف می شود.

فرهاد دلق پوش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عمده مشکلات مربوط به کمبود کالاها در استان روانی است که منجر به افزایش تقاضا و منجر به بروز کمبودها شده و بدان دامن زد و ما کمبود واقعی نداریم.

وی اظهار داشت: در کارگروه تنظیم بازار تصمیماتی را برای تامین کالاهایی که این روزها به نوعی با کمبود و یا گرانی آن مواجه بودیم، گرفتیم که اثر مستقیمی در بازار و کاهش دغدغه مردم داشت.

وی با اشاره به کمبود مرغ در استان در هفته های اخیر به عنوان یکی از این مسائل تصریح کرد: قیمت مصوب مرغ در استان های مختلف تا حدود ۱۰ درصد امکان نوسان داشت بر این مبنا نرخ مصوب در کارگروه تنظیم بازار استان تثبیت شد.

دلق پوش گفت: در مرحله اول مرغ منجمد برای شهرستان‌های مختلف عرضه شد و در مرحله دوم توزیع ۳۵۰ تن دیگر را نیز در برنامه قرار دادیم.

وی اضافه کرد : در موضوع روغن نیز با اقداماتی که صورت گرفته در هفته‌های آینده هیچ کمبودی نخواهیم داشت و به لحاظ تأمین مواد اولیه برای کارخانه های تصفیه روغن و بسته‌بندی مشکلاتی در سراسر کشور وجود داشت که این امر در حال رفع شدن است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ادامه داد: همچنین دو کارخانه تصفیه و بسته بندی روغن استان نیز موظف شده اند که روغن مصرفی استان را تامین کنند و بدین منظور بازرس مقیم در این واحدها مستقر شده تا نظارت کاملی بر تامین نیاز مردم انجام شود.

وی گفت: بر این اساس بخشی از نیاز شهرستان ها تامین شده که در اختیار آنها قرار می گیرد.

دلق پوش توزیع بخشی از سهمیه استان را در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ عنوان و تصریح کرد : این کالاها در فروشگاه های بزرگی مثل کوروش و رفاه توزیع می شود که بخشی از کالای مورد نیاز خود را از فروشگاه های کشوری تامین می‌کنند و بخشی دیگر نیز از سهمیه‌های استان به آنها داده می‌شود.

وی ادامه داد: در مرحله دوم تلاش بر آن است که به همه شبکه های توزیع در سراسر استان این کالاها عرضه شود تا شرایط به حالت عادی بازگردد.

وی با تاکید مجدد بر اینکه این کمبودها واقعی نیست و بیشتر جنبه روانی دارد، افزود : تشدید نظارت‌ها و بازرسی ها نیز با قوت در دست انجام است و با احتکار و گرانفروشی هم به شدت برخورد می کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.