تاریخ انتشار : جمعه 16 آبان 1399 - 17:03
کد خبر : 77944

اختصاص۷۰ میلیارد تومان برای روکش آسفالت و لکه گیری راههای گیلان

اختصاص۷۰ میلیارد تومان برای روکش آسفالت و لکه گیری راههای گیلان

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از اختصاص ۷۰ میلیارد تومان برای روکش آسفالت و لگه گیری راه های گیلان خبر داد. فریبرز مرادی روز جمعه اظهار داشت:روکش آسفالت به شیوه جدید میکروسرفیسینگ برای حفاظت رویه های آسفالت و روکش با دوام انجام می شود. وی افزود:

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از اختصاص ۷۰ میلیارد تومان برای روکش آسفالت و لگه گیری راه های گیلان خبر داد.

فریبرز مرادی روز جمعه اظهار داشت:روکش آسفالت به شیوه جدید میکروسرفیسینگ برای حفاظت رویه های آسفالت و روکش با دوام انجام می شود.

وی افزود: مطالعات برای اجرای این روش در راههای شرق و جنوب در استان انجام شده و در حال انتخاب پیمانکار هستیم که در فاز اول ۵۰ کیلومتر برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

وی در تشریح مزایای این روش افزود: میکروسرفیسینگ به عنوان یک روش برای حفاظت رویه های آسفالتی و اقدامی پیشگیرانه شناخته می شود و یک لایه ترمیمی حفاظتی است که در این روش آسفالت بصورت لایه ای نازک و محافظ بر روی سطح راه اجرا می شود.

به گفته وی؛ بدلیل کیفیت و دوام زیاد این روش آسفالت از عمر مفید بیشتری نسبت به دیگر روکش های حفاظتی برخوردار است؛ ضمن آنکه سرعت بالای اجرای این نوع روکش سبب می شود خطرات و مشکلات ناشی از عبور ترافیک و به خطر افتادن ایمنی استفاده کنندگان از راه به حداقل میزان خود کاهش یابد و به دلیل ضخامت کم آن پس از اجرا نیاز به ترمیم شانه ها و یا تعویض جداول حاشیه خیابان نیست و پس از حدود یک ساعت بعد از اجرا قابلیت عبور ترافیک از روی آن وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به اختصاص۷۰ میلیارد تومان برای روکش آسفالت و لکه گیری در راههای استان برای امسال اشاره و اظهار کرد:طرح های مختلفی در قالب روکش و بهینه سازی آسفالت در استان اجرا می شود ؛ ضمن آنکه آسفالت راهای روستایی( طرح ابرار ) توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در استان حدود ۳۰ کیلومتر یا در حال اجرا و یاد در حال انعقاد قرار داد هستیم .

گیلان دارای بیش از ۱۱ هزار و ۱۶۷ کیلومتر راه است که از این میزان حدود ۶۹ کیلومتر آزادراه ، حدود ۴۸۷ کیلومتر بزرگراه ، بیش از ۳۰۱ کیلومتر راه اصلی ، یکهزار و ۵۵ کیلومتر راه فرعی و ۹ هزار و ۲۵۵ کیلومتر راه روستایی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.