تاریخ انتشار : جمعه 16 آبان 1399 - 10:13
کد خبر : 77894

آخرین خبر‌ها و تحولات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا؛ لحظه به لحظه با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

آخرین خبر‌ها و تحولات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا؛ لحظه به لحظه با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

در حالیکه روند شمارش آرا همچنان ادامه دارد، جو بایدن رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ به پیروزی نهایی در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا نزدیک‌تر شده و تنها به ۶ رأی الکترال برای رسیدن به کاخ سفید نیاز دارد. پوشش لحظه به لحظه رویدادها در داخل آمریکا، بازتاب انتخابات در دیگر کشورها،لحظه به لحظه با انتخابات ریاست جمهوری

در حالیکه روند شمارش آرا همچنان ادامه دارد، جو بایدن رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ به پیروزی نهایی در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا نزدیک‌تر شده و تنها به ۶ رأی الکترال برای رسیدن به کاخ سفید نیاز دارد.

پوشش لحظه به لحظه رویدادها در داخل آمریکا، بازتاب انتخابات در دیگر کشورها،لحظه به لحظه با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام نتایج ایالت‌های مختلف و جمع آرای الکترال هر نامزد تا رسیدن به عدد سرنوشت‌ساز ۲۷۰، واکنش ترامپ و بایدن به نتیجه نهایی، واکنش هواداران به بردن و باختن نامزد محبوب خود و گزارش‌های تصویری در این بخش پوشش داده می شود.

کاهش اختلاف آرای بایدن و ترامپ در ایالت جورجیاشبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد اختلاف آرای جو بایدن با دونالد ترامپ در ایالت جورجیا به کمتر از ۲۵۰۰ رأی کاهش یافت و در ایالت پنسیلوانیا اختلاف جو بایدن و دونالد ترامپ به حدود ۴۵ هزار رأی کاهش یافت.

رقابت تنگاتنگ بایدن و ترامپ در آریزونا 
شبکه تلویزیونی العربیه گفت اختلاف آرای دونالد ترامپ با جو بایدن در ایالت آریزونا به ۴۶ هزار رأی به نفع بایدن کاهش یافت.

سرنوشت مبهم ۱۵۰ هزار رای در اداره پستحساب توئیتری خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد اداره پست در آمریکا نتوانسته است ۱۵۰ هزار رای را به مراکز شمارش آراء تحویل دهد.

راه اندازی کارزار قضایی خواسته ستاد های انتخاباتی
شبکه تلویزیونی الجزیره، ستاد‌های انتخاباتی دونالد ترامپ و جو بایدن از هواداران خود برای راه اندازی کارزار قضایی درباره نتایج انتخابات درخواست کمک کردند.

 ۵ درصد آرا شمارش نشده و ۰.۳% اختلاف در پنسیلوانیارویترز به نقل از موسسه ادیسون ریسرچ EDISON RESEARCH اعلام کرد در ایالت پنسیلوانیا، تاکنون با شمارش ۹۵ درصد آرا، دونالد ترامپ ۴۹.۵ درصد آرا و جو بایدن ۴۹.۲ درصد آرا را به دست آورده اند.

 سندرز: عوام فریبی دموکراسی را نابود می کندسناتور دموکرات برنی سندرز در توییتی در حساب کاربری شخصی خود نوشت وقتی در سال ۲۰۱۶ ترامپ در پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین با اختلاف اندک به پیروزی رسید، نظام انتخاباتی عملکرد عالی داشت. اکنون که دارد می بازد، تقلب شده است و آنها انتخابات را می دزدند. این همان شیوه ای است که عوام فریبی، اعتقاد به دموکراسی را نابود می کند و ما را به سوی تمامیت خواهی رهنمون می سازد. همه آرا را بشمارید.

 تجمع حامیان ترامپ در ایالت آریزوناحامیان و هواداران دونالد ترامپ در محل شمارش آرا در ایالت آریزونا تجمع کردند.

بایدن: ما از انتخابات حفاظت می کنیم و در برابر ترامپ می ایستیمجو بایدن، نامزد دموکرات ها در انتخابات آمریکا در توئیتی نوشت دونالد ترامپ به دادگاه می رود تا مانع شمارش آرا شود. ما بزرگترین تلاش برای حفاظت در انتخابات در تاریخ را سازمان دهی کرده ایم تا با (این اقدام ترامپ) مقابله کنیم و به کمک شما نیازمندیم.

اعتراض هواداران ترامپ در واشنگتن به نحوه شمارش آرا هواداران ترامپ در واشنگتن در برابر کاخ سفید تجمع و به نحوه شمارش آرائ اعتراض کردند. 

رویترز: ادعاهای انتخاباتی ترامپ نادرست استرویترز اعلام کرد در حالیکه جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در حال نزدیک تر شدن به هدف خود در دستیابی به کاخ سفید است، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه موضعی تهاجمی به خود گرفت و برای تضعیف انتخاباتی که به نفع او پیش نرفته است ادعاهای نادرستی مطرح کرد.
ترامپ جمهوری خواه بدون ارائه هیچ مدرکی گفت مخالفانش در حال تقلب و سرقت انتخابات هستند؛ اتهاماتی که او از مدتها قبل از روز انتخابات مطرح کرده است.
ترامپ در جریان اظهاراتی در کاخ سفید که نخستین حضور وی در انظار عمومی از صبح روز چهارشنبه به شمار می رفت؛ گفت “اگر آراء قانونی شمارش شود به راحتی برنده می شوم. مسئله این است که آنها تلاش می کنند انتخابات را بدزدند. آنها تلاش می کنند در انتخابات تقلب کنند و ما اجازه نخواهیم داد این اتفاق رخ دهد.”
ترامپ ادعا کرد وی در ایالت هایی که نتایج به نفع بایدن اعلام شده پیروز انتخابات است. وی از نظرسنجی های قبل از انتخابات نیز به شدت انتقاد کرد و گفت هدف از این نظرسنجی ها، سرکوب کردن آراء بوده است زیرا این نظرسنجی ها به نفع دموکرات ها بود.
ترامپ افزود در نظرسنجی های امسال نیز همانند انتخابات سال ۲۰۱۶ که من در آن پیروز شدم، پیش بینی شده بود عملکرد انتخاباتی من بسیار ضعیف تر از آن چیزی باشد که در عمل به آن دست یافتم.
این اظهارات ترامپ در شرایطی بیان شده است که شمارش آراء ادامه دارد و به نفع بایدن پیش می رود.
حال و هوای غم انگیزی در کاخ سفید حاکم است. مشاوران رئیس جمهور گفتند به شکل محتاطانه ای همچنان خوش بین هستند که او هنوز هم برنده انتخابات شود هرچند قبول دارند که امکان دارد بازنده هم شود.
ستاد انتخاباتی رئیس جمهور چندین شکایت حقوقی را در ایالت هایی که هنوز شمارش آراء ادامه دارد, مطرح کرده اند.
یک مقام کاخ سفید گفت مطمئن است راهبرد شکایت های حقوقی نتیجه خواهد داد حتی اگر شبکه های تلویزیونی پس از شمارش آخرین آراء در ایالت هایی مثل جورجیا، آریزونا و پنسیلوانیا این رقابت را به نفع بایدن اعلام کنند.
یکی دیگر از مقامات کاخ سفید ضمن ابراز ناراحتی از کاهش محبوبیت ترامپ در میان زنان ساکن در حومه شهرها که باعث شد بخت وی برای پیروزی در ویسکانسین از بین برود، از ترامپ به عنوان فردی تمجید کرد که حزب جمهوری خواه را از طریق جذب رای دهندگان سیاه پوست و لاتین تبار برای دهه های متوالی در آینده تغییر داد.

 توئیتر پست های ترامپ را نشان دار کردتوئیتر دو پست اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را که حاوی تصاویر ویدئویی از صحبت های اخیرش درباره تقلب در انتخابات آمریکا بود را در ذیل این هشدار که محتوای این توئیت «مناقشه انگیز» است و «ممکن است گمراه کننده باشد»، نشان دار کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.