تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 مهر 1399 - 15:15
کد خبر : 76640

زمان طلایی برای درمان سکته مغزی را از دست ندهید

زمان طلایی برای درمان سکته مغزی را از دست ندهید

جارستان: برای اینکه درمان بهترین اثربخشی و کمترین عوارض را داشته باشد، رساندن فوری بیمار به بیمارستان در کمتر از سه ساعت اولیه وقوع سکته است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا)؛ طی نشستی مشترک با حضور رئیس مرکز آموزشی درمانی پورسینا، متخصصین گروه نورولوژی، تیم پرستاری و رئیس مرکز

جارستان: برای اینکه درمان بهترین اثربخشی و کمترین عوارض را داشته باشد، رساندن فوری بیمار به بیمارستان در کمتر از سه ساعت اولیه وقوع سکته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا)؛ طی نشستی مشترک با حضور رئیس مرکز آموزشی درمانی پورسینا، متخصصین گروه نورولوژی، تیم پرستاری و رئیس مرکز اورژانس گیلان، فراینده ارایه خدمت به بیمارانی که با کد ۷۲۴ (سکته مغزی) از طریق اورژانس ۱۱۵ به مرکز آموزشی درمانی پورسینا اعزام می شوند بازبینی شد تا زمان دریافت خدمات تشخیصی و درمانی برای این بیماران به کوتاه ترین زمان ممکن کاهش یابد.

برنامه ۷۲۴ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت استفاده از داروی تی پی ای در درمان سکته حاد مغزی در بیمارستان های منتخب کشور در حال اجراست و در این راستا مرکز آموزشی درمانی پورسینا به عنوان تنها مرکز در استان به صورت ۲۴ ساعته در هفت روز هفته، خدمات لازم برای درمان بیماران سکته حاد مغزی ارائه می دهد.

گفتنی است: لازمه شروع درمان برای اینکه بهترین اثربخشی و کمترین عوارض را داشته باشد، رساندن فوری بیمار به بیمارستان در کمتر از سه ساعت اولیه وقوع سکته است در این صورت درمان بیماران پس از انتقال به بیمارستان با داروی «تی پی ای» انجام می شود .

شایان ذکر است؛ با توجه به شیوع ویروس کرونا بیمارانی که علایم سکته مغزی در آنها بروز می کند به موجب ترس از ابتلا به این ویروس، تماس با اورژانس و یا مراجعه به بیمارستان را به امید رفع علایم به تعویق می اندازند و زمان طلایی برای درمان سکته مغزی و بهره مندی از داروی« تی پی ای» را از دست می دهند که غیر قابل جبران است.

لذا مردم شریف توجه داشته باشند در صورت بروز علایم سکته با اورژانس ۱۱۵ تماس حاصل نمایند و با رعایت پروتکل های بهداشتی در اسرع وقت به بیمارستان مراجعه کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.