تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 مهر 1399 - 15:00
کد خبر : 76633

افزون بر ۸۰ تن برنج و شلتوک از برنجکاران گیلان خریداری شد

افزون بر ۸۰ تن برنج و شلتوک از برنجکاران گیلان خریداری شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر تعاون روستایی گیلان گفت: شبکه تعاونی های روستایی استان در خرید توافقی، از زمان برداشت برنج تا پایان مهرماه امسال افزون بر ۸۰ تن برنج و شلتوک از برنجکاران استان خریداری کرده است. رامین گیلانشاهی روز چهارشنبه اظهار داشت: شرکت های تعاونی روستایی و اتحادیه های مربوطه در سطح

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیر تعاون روستایی گیلان گفت: شبکه تعاونی های روستایی استان در خرید توافقی، از زمان برداشت برنج تا پایان مهرماه امسال افزون بر ۸۰ تن برنج و شلتوک از برنجکاران استان خریداری کرده است.

رامین گیلانشاهی روز چهارشنبه اظهار داشت: شرکت های تعاونی روستایی و اتحادیه های مربوطه در سطح شهرستان و گیلان به منظور کمک به امر بازاریابی محصول برنج تولیدی اعضای خود ، همه ساله برای خرید برنج تولید شده توسط شالیکاران عضو اقدام می کند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۷۰ تن انواع برنج ارقام کیفی و افزون بر ۱۰ تن انواع شلتوک ارقام پرمحصول از کشاورزان شالیکار گیلان خریداری شده، افزود: بابت خرید این میزان برنج و شلتوک افزون بر ۱۸ میلیارد ریال به کشاورزان شالیکار استان پرداخت شده است.

گیلانشاهی خاطر نشان کرد: در راستای توسعه و ثبات بازار محصولات شبکه تعاونی روستایی گیلان در سطح ملی و به منظور تامین بخشی از نیاز مصرفی مردم در سایر استان ها، تاکنون از این میزان خرید توافقی، ۲۲ تن به ارزش ۳. ۶ میلیارد ریال به استان های آذربایجان شرقی و غربی، زنجان، همدان و تهران ارسال شده است.

استان گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار است که هر سال از تبدیل یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن شلتوک برداشتی آنها، حدود ۷۵۰ تا ۸۵۰ هزار تن برنج سفید به دست می آید.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور است که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.