تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 - 17:38
کد خبر : 76528

برداشت زعفران از سطح ۲۲ هکتار اراضی زیر کشت گیلان آغاز شد

برداشت زعفران از سطح ۲۲ هکتار اراضی زیر کشت گیلان آغاز شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از آغاز برداشت زعفران در مناطق کوهستانی استان خبر داد و گفت : سطح زیر کشت این محصول در استان بالغ بر ۲۲ هکتار است. مسعود الماسی روز سه شنبه پیش بینی کرد: از این سطح بیش از ۶۷ کیلوگرم زعفران به ارزش اقتصادی ۱۶

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از آغاز برداشت زعفران در مناطق کوهستانی استان خبر داد و گفت : سطح زیر کشت این محصول در استان بالغ بر ۲۲ هکتار است.

مسعود الماسی روز سه شنبه پیش بینی کرد: از این سطح بیش از ۶۷ کیلوگرم زعفران به ارزش اقتصادی ۱۶ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال برداشت شود.

وی اظهار داشت: کشت زعفران در استان گیلان در شهرستانهای سیاهکل، رودبار، املش، رشت، رضوانشهر، صومعه سرا و فومن انجام می گیرد که بیشترین سطح زیر کشت با ۱۴ هکتار مربوط به شهرستان سیاهکل است.

وی کشت این محصول را فرصتی برای ایجاد اشتغال و درآمد عنوان و خاطر نشان کرد: زعفران از گیاهان دارویی است که اگر با شرایط منطقه‌ای سازگار باشد با کمترین هزینه و آب بری؛ تغییر و تحول اقتصادی محسوسی را برای منطقه ایجاد می‌کند.

زعفران در زمین‌های مستعد کوهستانی گیلان با ارتفاع یک هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۳۰۰ متر از سطح دریا کشت می‌شود.

این گیاه برای نخستین بار در سال ۸۷ در گیلان کشت شد. مصرف زعفران موجب افزایش ایمنی بدن، افزایش گردش خون، محافظت از سلامت قلب کنترل دیابت، کاهش اضطراب، تقویت قدرت استخوانی، بهبود عملکرد عصب، ضدافسردگی، جلوگیری از سرطان، درمان التهاب و کاهش درد وکاهش اختلالات معده می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.