تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1395 - 18:02
کد خبر : 752

گزینه آیت‌الله مصباح برای انتخابات ۹۶

گزینه آیت‌الله مصباح برای انتخابات ۹۶

جارستان- نامه نیوز در گزارشی نوشته است که کاندیدای آیت الله مصباح برای ریاست جمهوری ۹۶ کسی نیست جز دکتر کامران لنکرانی. این سایت خبری نوشته است:جبهه پایداری هنوز برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم از استراتژی خود رونمایی نکرده است اما به نظر می‌رسد راهبرد این جریان چندان غریب نباشد. بنا بر این گزارش ؛آیت‌الله

جارستان- نامه نیوز در گزارشی نوشته است که کاندیدای آیت الله مصباح برای ریاست جمهوری ۹۶ کسی نیست جز دکتر کامران لنکرانی.
این سایت خبری نوشته است:جبهه پایداری هنوز برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم از استراتژی خود رونمایی نکرده است اما به نظر می‌رسد راهبرد این جریان چندان غریب نباشد. بنا بر این گزارش ؛آیت‌الله مصباح یزدی به عنوان رهبر معنوی این جریان بعد از شکست در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ و همچنین انتخابات مجلس خبرگان رهبری سخت به دنبال جبران دو شکست بزرگ گذشته است. به خاطر همین مسئله او و جریان پایداری می‌خواهند نامزد اصلی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آینده معرفی کنند. شاید بسیاری بر این باور باشند که این نامزد کسی نیست جز سعید جلیلی اما نه آیت‌الله مصباح اینبار می‌خواهد نامزد اصلی خود که تلاش داشت در سال ۹۲ او را به کارزار انتخابات بفرستد و نشد را بازهم به صحنه بیاورد.
این گزارش مدعی است :آیت‌الله مصباح به این نتیجه رسیده است که سیعد جلیلی در جامعه رای بالایی ندارد و نمی‌تواند نظر مثبت مردم را به خود جلب کند. این مسئله در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به خوبی نمایان شد. سعید جلیلی با وجود تمام هدایت‌ها نتوانست رایی بیشتر از ۴ میلیون را به به خود اختصاص دهد.
از سوی دیگر اختلاف‌های اساسی مصباح با احمدی نژاد هم باعث شده است رییس جمهور سابق ایران از میان گزینه‌های پایداری یا حداقل آیت‌الله مصباح خط بخورد.
مصباح یزدی احمدی نژاد بعد از ۸۸ را انحرافی می‌داند. او معتقد است احمدی نژاد توسط مشایی سحر شده است. مصباح در مورد تاثیر مشایی بر روی احمدی نژاد گفته بود:« یک وقتی به برخی از دوستان نزدیکم گفتم که بیش از ۹۰ درصد معتقدم که او سحر شده است! این وضعیت ابداً طبیعی نیست. هیچ آدم عاقلی چنین کارهائی نمی‌کند، مگر آنکه اختیار از او سلب شده باشد. این کارها هیچ توجیهی ندارند. یک وقت کسی اشتباهی می‌کند، آن وقت هرچه او اشتباه می‌کند، این فرد می‌آید و توجیه می‌کند!کسی که ده تا دوست دارد، ۹ تا دوستش را می‌گذارد کنار و کارهای دهمی را توجیه می‌کند! آیا این یک کار عاقلانه است که انسان دائماً به آن ۹ نفر اعتراض کند و حتی یک بار هم به آن دهمی اعتراض نکند؟ چطور همه اشتباه می‌کنند و کنار زده می‌شوند، اما این یکی می‌شود مطلق و هرچه می‌گوید درست است؟»
با کنار رفتن جلیلی و احمدی نژاد تنها یک نام باقی می‌ماند و آنهم کسی نیست جز وزیر بهداشت دولت نهم. کامران باقری لنکرانی، گزینه مطلوب مصباح یزدی برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم است. مصباح در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نیز گفته بود که لنکرانی اصلح‌ترین نامزد برای ریاست جمهوری است. او در آن سال‌ها در مورد حمایت از لنکرانی گفته بود:« “اگر کس دیگری را حتی عضو جبهه پایداری نبود اصلح می‌دانستیم، معرفی می‌کردیم اما ما به لنکرانی رسیدیم.”این تشخیص قطعی است و ما به تکلیف شرعی خود عمل خواهیم کرد لذا کاری نداریم که لنکرانی رأی بیاورد یا رأی نیاورد، آبرو برود یا نرود.اگر همه حوادث عالم هم بیاید ما سر سوزنی از اراده خود عقب نشینی نخواهیم کرد. » البته این رسانه منبعی برای این ادعا اعلام نکرده است.
منبع : اخبار محرمانه

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.