تاریخ انتشار : دوشنبه 7 مهر 1399 - 22:43
کد خبر : 74511

فرماندار رشت در بازدید از ۲واحد تولیدی صنعتی؛ تلاش جهت تحقق جهش تولید، ملاک التزام عملی به ولایت فقیه است

فرماندار رشت در بازدید از ۲واحد تولیدی صنعتی؛ تلاش جهت تحقق جهش تولید، ملاک التزام عملی به ولایت فقیه است

جارستان: فرماندار رشت  با اشاره به نامگذاری سال با عنوان جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، تاکید کرد: تلاش در راستای رفع مشکلات تولید و تحقق جهش تولید،  ملاک التزام عملی مدیران به ولایت فقیه محسوب می شود.  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت؛ مهندس علی فتح اللهی صبح امروز از دو

جارستان: فرماندار رشت  با اشاره به نامگذاری سال با عنوان جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، تاکید کرد: تلاش در راستای رفع مشکلات تولید و تحقق جهش تولید،  ملاک التزام عملی مدیران به ولایت فقیه محسوب می شود. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت؛ مهندس علی فتح اللهی صبح امروز از دو شرکت فعال در حوزه نساجی  ریسندگی خاور و پیشروتاب بازدید و مشکلات این واحدها را بررسی کرد.

مهندس علی فتح اللهی درنشست بررسی مشکلات این دو واحد صنعتی با بیان اینکه اشتغال به عنوان یکی از مهمترین اولویت های دولت و نظام به شمار می رود، اظهار داشت: یکی از دلایل اصلی وقوع انواع ناهنجاری ها وایجاد مسائل اجتماعی در جامعه، معضل بیکاری و عدم اشتغال افراد  در جامعه است. 

وی با تاکید بر اینکه التزام عملی به ولایت فقیه از نخستین شاخصه های مسئولیت هر مدیر در نظام اسلامی محسوب می شود، افزود: با توجه به اینکه بنا بر فرمایش مقام‌معظم رهبری، سال ۹۹، به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده است باید نه تنها به دنبال افزایش تولید  باشیم  بلکه زمینه ایجاد جهش تولید  را در مقام عمل  فراهم آوریم.

مهندس فتح اللهی با بیان اینکه افزایش تولید محصول باید تنها دغدغه سرمایه گذاران و تولید کنندگان باشد، خاطرنشان کرد: نباید اجازه  داد  پروسه های وقت گیر اداری و وجود موانع ساختاری، موجب ایجاد خلل در مسیر تولید و توسعه ایجاد کند.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه رویکرد اصلی دولت، توسعه و ایجاد اشتغال پایدار است، تصریح کرد: از اهداف تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، شناسایی موانع و تشکیل کارگروهی با عضویت تمامی ادارات ذیربط جهت رفع مشکلات واحدهای تولیدی و کارآفرین است.

وی با اشاره به حمایت های دستگاه قضائی و دادستانی از طریق تشکیل کارگروهی با هدف جلوگیری از تعطیلی کارخانه ها ، افزود: ضمن رعایت تمامی ضوابط قانونی، از تمام ظرفیت های موجود که بتواند رافع مشکلات بوده و چرخش چرخهای اقتصادی را موجب شود، استفاده خواهیم کرد.

فرماندار رشت با بیان اینکه مشکلات این دو واحد تولیدی در قالب کارگروه تخصصی به طور دقیق واشکافی و برای آن چاره اندیشی می شود، گفت: همه دستگاه ها موظفند با تمام ظرفیت در جهت رفع مشکلات پیش روی تولید و صنعت گام بردارند.

گفتنی است واحد ریسندگی خاور از شرکت های موفق نساجی گیلان در سال های گذشته محسوب می شد که به علت فرسودگی ماشین آلات و فقدان سرمایه در گردش کافی با مشکلات عدیده ای روبرو است، همچنین واحد تولیدی پیشروتاب نیز به عنوان بزرگترین و مدرن ترین سایت حوله بافی کشور  و تنها کارخانه حوله بافی استان گیلان محسوب می شود که در صورتی که با ظرفیت کامل فعالیت نماید برای ۵۰۰ نفر از جوانان گیلانی به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد، این درحالی است که هم اکنون به دلیل برخی مشکلات، این واحد تولیدی تنها با ۲۰ درصد از ظرفیت خود مشغول به کار است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.