تاریخ انتشار : سه شنبه 11 شهریور 1399 - 20:07
کد خبر : 71851

۹۱ پروژه جهش تولید گیلان در حال اخذ تسهیلات هستند

۹۱ پروژه جهش تولید گیلان در حال اخذ تسهیلات هستند

جارستان به نقل از ایرنا؛ سرپرست معاونت هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان گفت : پروژه های جهش تولید در مرحله انعقاد قرارداد با بانکها و اخذ تسهیلات مربوطه است. شراره کاووسی روز سه شنبه درنشست رئیس و معاونان سازمان مدیریت و برنامه ریزی با مدیران رسانه های استان در رشت

جارستان به نقل از ایرنا؛ سرپرست معاونت هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان گفت : پروژه های جهش تولید در مرحله انعقاد قرارداد با بانکها و اخذ تسهیلات مربوطه است.

شراره کاووسی روز سه شنبه درنشست رئیس و معاونان سازمان مدیریت و برنامه ریزی با مدیران رسانه های استان در رشت با اشاره به آمارتفکیک این اعتبارات در استان با اشاره به تصویب ۹۱ پروژه جهش تولید در استان برای سال جاری گفت: این پروژه ه به تهران اعلام شد و عمده این طرح ها مربوط به صنعت، معدن، کشاورزی گردشگری و بخش تعاون است.

وی گفت : در مجموع۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات طی تفاهم نامه ای بین ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور با استاندار گیلان منعقد شد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر در حال انعقاد قرارداد با بانک ها برای پرداخت این تسهیلات هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اعتبارات سال ۹۹ استان و ابلاغ ۹۴۱ میلیارد تومان اعتبار در این رابطه به گیلان گفت: این اعتبارات نسبت به سال ۹۸ حدود ۸.۶ درصد رشد داشته است.

کاووسی افزود: از این میزان ۲۳۶ میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی های استانی است که ۴۴ درصد نسبت به سال گذشته رشد یافته است.

وی با بیان اینکه ۲۸ میلیارد تومان از این منابع مربوط به سه درصد درآمد حاصله از نفت خام کاهش داشته است، اضافه کرد: اعتبارات ابلاغی سال ۹۹ درباره موضوع مالی رسیدگی به تخلفات، ۱۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که نسبت به سال قبل ۷۷ درصد رشد دارد.

وی اظهار کرد: همچنین برای نخستین بار امسال به منظور توسعه و تکمیل راه های روستایی ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار تعیین شده است.

کاووسی افزود: دربحث اعتبارات متوازن نیز ۲۸۱ میلیارد تومان مربوط به اعتبارات استانی و ۲۷۷ میلیارد تومان اعتبارات ملی است که درآمد اختصاصی ما ۹ میلیارد و ۴۰۰ تومان بوده است.

وی افزود: همچنین منابع بند ۱ تبصره ۱۹ مربوط به اعتبارات واگذاری پروژه های عمرانی هم ۳۸ میلیارد تومان است که در این زمینه رشد ۲۸ درصدی داریم.

وی ادامه داد: علاوه بر سایر ردیف ها ۱۵۵ میلیارد تومان بابت پروژه های گیلان لحاظ شده است که تا کنون توزیع اعتبارات یک ماه را به تفکیک ۱۶ شهرستان انجام دادیم.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلاندرباره اعتبارات هزینه ای استان نیز گفت: در این بخش نیز ۵۳۵ میلیارد تومان نیز به استان ابلاغ شد که رشد ۱.۸ درصدی نسبت به سال گذشته دارد.

وی بیان کرد: همچنین در سال ۹۸ پرداخت کامل پاداش پایان خدمت ۵۳۸ بازنشسته سال ۹۷ انجام شده که ۱.۵ میلیارد تومان آن مربوط به اعتبارات هزینه ای ۱۳ دستگاه است.

وی با بیان اینکه برای پرداخت کمک های بلاعوض به بخش غیر دولتی از محل اعتبارات هزینه ای استان ۱.۸ میلیارد تومان تخصیص یافت، اظهار داشت: مشخصات چهار هزار و ۶۰۷ پرسنل شاغل دستگاه های اجرایی برای معرفی به سازمان هدفمندی یارانه ها و نیز پرداخت افزایش حقوق ۵۰ درصدی نیروهای خدمات کشوری نیز در سال قبل انجام شد.

کاووسی اظهار داشت: در سال گذشته در مجموع ۸۵ درصد منابع درآمدی مصوب ما تحقق یافت که این رقم باتوجه به مشکلاتی همچون کرونا مناسب به نظر می رسد.

وی تصریح کرد: اعتبارات تملک دارایی های که در استان هزینه می شود با رویکرد ایجاد ظرفیت های جدید و بخشی و نیز اتمام پروژه ها و نوسازی و بازسازی ارتقای بهره وری است.

کاووسی با اشاره به اینکه در سال ۹۹ بخشی از پروژه های احداثی مربوط به پروژه های جدید و بخشی نیمه تمام است، گفت: اتمام پروژه های نیمه تمام در سال ۹۹ به عنوان یکی از اولویت های اصلی است که در این میان اولویت با پروه هایی است که در برنامه پنجم و ششم دیده شده بود.

آمایش سرزمینی گیلان از نظر کیفی از بهترین سندهای آمایش کشور است

سرپرست معاونت هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در ادامه با اشاره به تصویب سند آمایش استان بعد از ۱۳ سال بالاخره در شورای برنامه ریزی استان و بعد کمیسیون تخصصی شورای عالی آمایش کشور گفت : این سند از نظر کیفیت کار یکی از بهترین برنامه های مطالعات آمایش کشور است.

وی با اشاره به اینکه برنامه آمایش در کشور باید در دو سطح استانی و ملی تدوین و تصویب شود، افزود: ابتدا برنامه آمایش ۳۱ استان کشور تهیه و تدوین شد و هم اکنون در حال تصویب آمایش ملی هستیم که پس از سند آمایش ملی، سندآمایش استان مورد تصویب نهایی قرار می گیرد.

وی یکی از سیاست های اتخاذ شده در سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان را از مرداد سال قبل تا کنون؛ گفتمان سازی برنامه آمایش عنوان و تصریح کرد: برنامه آمایش باید یک میثاق عمومی و به نوعی به یک مطالبه عمومی در استان تبدیل شود.

کاووسی افزود: در گام اول این گفتمان سازی، در مجامع علمی ورود پیدا کردیم و برای شهرستان های مختلف برنامه آمایش با برش های شهرستانی نوع رویکرد اتخاذی هر منطقه را ارائه دادیم در گام بعدی در سال گذشته سند تهیه توسعه ۱۶ شهرستان گیلان با رویکرد آمایشی تصویب نمودیم.

وی با اشاره به اینکه تهیه اسناد اشتغال و توسعه روستایی در ماده ۲۷ قانون برنامه و بودجه یک رویکرد اقتصادی است، ادامه داد: برای توسعه و نگهداشت جمعیت روستا باید غیر از کالبد به اقتصاد روستا هم توجه شود که سهم گیلان از توسعه سالانه پنج هزار روستا ۲۶۱ روستا است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.