تاریخ انتشار : جمعه 15 مرداد 1395 - 11:07
کد خبر : 700

فاصله دورقمی کلینتون از ترامپ در ۳ ایالت کلیدی

فاصله دورقمی کلینتون از ترامپ در ۳ ایالت کلیدی

جارستان- محبوبیت هیلاری کلینتون در میان رای‌دهندگان زن در دو ایالت نیوهمپشایر و پنسیلوانیا بیشتر از دونالد ترامپ است. گزارش رسانه‌های آمریکا نشان می‌دهد که هیلاری کلینتون نامزد دمکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری از رقیب جمهوریخواه خود دونالد ترامپ در سه ایالات کلیدی نیوهمپشایر، پنسلیوانیا و میشیگان با اختلاف دو رقمی پیش افتاده است. روزنامه

جارستان- محبوبیت هیلاری کلینتون در میان رای‌دهندگان زن در دو ایالت نیوهمپشایر و پنسیلوانیا بیشتر از دونالد ترامپ است.

گزارش رسانه‌های آمریکا نشان می‌دهد که هیلاری کلینتون نامزد دمکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری از رقیب جمهوریخواه خود دونالد ترامپ در سه ایالات کلیدی نیوهمپشایر، پنسلیوانیا و میشیگان با اختلاف دو رقمی پیش افتاده است.

روزنامه «وال استریت جورنال» در شماره روز پنجشنبه ۱۴ مرداد خود گزارش داد که بر اساس مجموعه‌ای از نظرخواهی‌ها در ایالت‌های کلیدی که گرایش‌های انتخاباتی ناپایدار داشته‌اند، هیلاری کلینتون از دونالد ترامپ پیشی گرفته است.

به نوشته این روزنامه، در چهار نظرخواهی متفاوت که در روزهای چهارشنبه و بامداد پنجشنبه منتشر شدند کلینتون با یک فاصله دو رقمی از ترامپ پیشی گرفته است.

وال استریت جورنال معتقد است که برگزاری منظم کنوانسیون ملی حزب دمکرات و پشتیبانی‌های پی در پی از کاندیدای رسمی این حزب و حملات حساب شده علیه دونالد ترامپ از جمله دلایل مقبولیت کلینتون بوده است.

علاوه براین، حمله‌ها و انتقادهای ترامپ از خانواده «همایون خان» افسر مسلمانی که در جنگ عراق به سال ۲۰۰۴ میلادی جان باخت، و پدر و مادر پاکستانی تبارش در کنوانسیون حزب دمکرات و بعد از آن از مواضع تفرقه افکنانه کاندیدای جمهوریخواهان انتقاد کردند، موجب شکاف در درون این حزب بر سر نامزدی ترامپ شد و در افکار عمومی تاثیر منفی گذاشت.

نظرخواهی سازمان آمارگیری «دابلیو بی‌یو آر» از رای دهندگان احتمالی در ایالت نیوهمپشایر نشان می‌دهد که هیلاری کلینتون با ۴۷ درصد در برابر ۳۲ درصد از دونالد ترامپ جلوتر است.

یکی از آمارهای ماه مه گذشته از رقابت شانه به شانه این دو کاندیدا در این ایالت حکایت داشت.

نظرخواهی مشترک سازمان‌های «فرانکلین» و «مارشال» نیز نشان می‌دهد که کلینتون در پنسیلوانیا هم با ۴۹ درصد به ۳۸ درصد، از ترامپ پیشی گرفته است.

این تفاوت در میان رای دهندگان بالقوه پنسیلوانیا به ۱۳ درصد افزایش می‌یابد.

وال استریت جورنال می‌افزاید که دونالد ترامپ در ایالت میشیگان امیدوار به پیروزی است، چرا که این ایالت دارای بخش بزرگی از طبقه کارگر سفیدپوست است که به اردوی جمهوریخواهان تمایل دارند.

با این حال براساس نظرخواهی «دیترویت نیوز» در میشیگان، آرای موافق کلینتون ۹ درصد بیشتر است.

و اما در فلوریدا، ایالتی که با ۲۹ رای کالج انتخاباتی اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد، هر دو کاندیدا باید به پیروزی بیاندیشند.

نظرخواهی روز چهارشنبه «دانشگاه بین‌المللی فلوریدا» نشان می‌دهد که دونالد ترامپ در میان رای دهندگان لاتین‌تبار با ۱۳ درصد آراء، پایین‌ترین تعداد طرفدار را دارد که از این حیث تاریخی محسوب می‌شود.

آمریکایی‌های لاتین‌تبار در ایالت فلوریدا ۱۸ درصد کل رای دهندگان را تشکیل می‌دهند و موقعیت ضعیف ترامپ در این ایالت، می‌تواند به قیمت از دست رفتن فرصت راهیابی او به کاخ سفید تمام شود.

اختلاف در اردوگاه انتخاباتی ترامپ

روزنامه واشینگتن پست هم در گزارشی با عنوان «نظرخواهی‌های ایالتی و سراسری از بی‌ثبات بودن کمپین انتخاباتی ترامپ خبر می‌دهند» می‌نویسد که هفته بسیار دشوار دونالد ترامپ با انتشار نتایج چند نظرخواهی دشوارتر شد.

این روزنامه می‌گوید که در این نظرخواهی‌ها، هیلاری کلینتون با اختلاف زیاد از رقیب جمهوریخواه خود پیشی گرفته است، از جمله آمارهای تهیه شده از سوی شبکه «سی‌ان‌ان» و «او‌آرسی» با شبکه فاکس نیوز از یک تفاوت عمده حکایت می‌کنند، به طوری که در نظرخواهی سی‌ان‌ان، کلینتون با ۹ درصد و در آمار شبکه فاکس با ۱۰ درصد اختلاف از ترامپ جلوتر است.

به گزارش واشینگتن پست، بازتاب سخنان جنجالی ترامپ در رسانه‌ها از جمله عواملی است که سبب تضعیف موقعیت او در نظرخواهی‌ها و روحیه اعضای کمپین انتخاباتی او شده است.

واشینگتن پست اظهار عقیده می‌کند: «بسیار دشوار است در شرایطی که مبارزات سیاسی و انتخاباتی در یک سراشیبی تند قرار گرفته، امید را زنده نگاه داشت، بویژه هنگامی که آمار و ارقام نظرخواهی‌ها در سطوح ایالتی و ملی جملگی بر موقعیت برتر رقیب و احتمال بالای پیروزی او دلالت کنند».

روزنامه واشینگتن پست هم نتیجه نظرخواهی سازمان آمارگیری «دابلیو بی‌یو آر» را منتشر کرده که نشان می‌دهد مقبولیت هیلاری کلینتون در میان رای دهندگان ایالت نیوهمپشایر نسبت به ترامپ ۱۷ درصد بیشتر است.

واشینگتن پست مانند وال استریت جورنال به سایر آمارهای منتشره اشاره کرده و یادآور شده است که در پنسیلوانیا هم میزان مقبولیت کلینتون ۱۱ درصد بیش از ترامپ است و محبوبیت کاندیدای دمکرات در میان رای دهندگان زن در هر دو ایالت نیوهمپشایر و پنسیلوانیا نیز بیشتر از نامزد جمهوریخواه است.

در انتخابات سراسری آمریکا، رای زنان یک معیار مهم پیروزی به شمار می‌آید.

واشینگتن پست در پایان گزارش خود تاکید کرده که آمارهای منتشر شده خبر بسیار خوبی برای هیلاری کلینتون است ولی این امر بدان معنا نیست که نخستین کاندیدای زن در تاریخ انتخابات آمریکا می‌تواند تا روز رای‌گیری این موقعیت ممتاز را حفظ کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.