تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 مرداد 1395 - 12:22
کد خبر : 672

ثابت قدم ماندنی شد

ثابت قدم ماندنی شد

  جارستان:به گزارش خزرآنلاین، در جلسه ۱۵۲ شورای شهر رشت قرار است پیرو نامه استیضاح ۶ عضو شورا در جلسه گذشته سیدمحمدعلی ثابت قدم شهردار رشت در جلسه حاضر و جهت بقای خود در مسند شهرداری به سوالات پاسخ دهد. در صورتی که دو سوم اعضای شورا رای به برکناری ثابت قدم دهند وی از

 

جارستان:به گزارش خزرآنلاین، در جلسه ۱۵۲ شورای شهر رشت قرار است پیرو نامه استیضاح ۶ عضو شورا در جلسه گذشته سیدمحمدعلی ثابت قدم شهردار رشت در جلسه حاضر و جهت بقای خود در مسند شهرداری به سوالات پاسخ دهد.

در صورتی که دو سوم اعضای شورا رای به برکناری ثابت قدم دهند وی از سمت خود برکنار خواهد شد.

۱۰:۰۰، با وجود این که جلسه ساعت ده اعلام شده اما طبق روال همیشگی جلسه آغاز نشده است. بیشتر استیضاح کنندگان شهردار در جلسه حاضر هستند.

۱۰:۰۷، ۱۰ عضو در جلسه حضور دارند. محمودباقری خطیبانی، مظفر نیکومنش نودهی، حجت جذب، سید رضا موسوی روزان، محمدحسین واثق کارگرنیا، فرهاد شوقی، عباس صابر، مجید رجبی، اسماعیل حاجی پور، محمدعلی رفیعی نودهی از حاضرین در جلسه هستند.

۱۰:۰۹، لابی‌های چند نفره در گوشه و کنار شورای شهر رشت درحال انجام است.

۱۰:۱۰، مسعود کاظمی نیز وارد صحن شورا شد.

۱۰:۱۲، محمدعلی ثابت قدم، شهردار رشت وارد صحن شورا شد.

۱۰:۲۰، هم اکنون جلسه با ۲۰ دقیقه تاخیر و قرائت قرآن و سرود ملی جمهوری اسلامی آغاز شد.

۱۰:۲۰، حدود سی خبرنگار و عکاس جلسه استیضاح شهردار را پوشش خبری می‌دهند.

۱۰:۲۱، رضا رسولی نیز به جمع اعضاء حاضر شورا پیوست.

۱۰:۲۴، فرانک پیشگر و فاطمه شیرزاد نیز در جلسه حاضر شدند.

۱۰:۲۴، محمودباقری خطیبانی بعنوان منشی جلسه فرازهایی از وصیت نامه شهید ابراهیم امین پور را قرائت کرد.

۱۰:۲۵، محمدعلی رفیعی نودهی رئیس شورا نیز ضمن خیر مقدم به اصحاب رسانه و حاضرین جلسه از کلیه رسانه های خبری موافق و مخالف استیضاح قدردانی کرد.

وی فرا رسیدن زاد روز ولادت حضرت معصومه و روز دختر را تبریک گفت.

۱۰:۲۸، تا این لحظه از ۱۵ نفر اعضاء شورای شهر رشت فقط امیرحسین علوی در جلسه حضور ندارد.

۱۰:۳۱، محمدعلی رفیعی رئیس شورا ضمن تذکر به خبرنگاران و حاضران خواست تا از رفت و آمد در شورا خودداری شود.

۱۰:۳۲، مجید رجبی ویسرودی خطاب به شهردار رشت اظهار داشت: قانون وظایفی را برعهده شورا و شهردار قرار داده که برخی مسائل را مطرح خواهم کرد.

وی ادامه داد: امروز تصمیم بسیار مهمی برای شهر باید بگیریم،

رجبی اضافه کرد: جناب آقای شهردار، ما شش سئوال به شما ارائه دادیم و پاسخ دادید و قانع نشدیم. امروز پاسخ های شما را می شنویم و اگر ده نفرمان قانع نشدیم استیضاح خواهید شد و رسانه ها دقت کنند. برخی مصاحبه کردند که از پاسخ ها، قانع نشدیم و برخی هم گفتند قانع شدند! درحالی که هنوز پاسخ شما را نشنیده اند!

وی اذعان داشت: اولین سئوالی که مد نظر ما بود این است که چگونه مجوز کیوسک به بانک شهر (بطور غیررسمی ولی با مکتوبات در دست اقدام!) ارائه دادید؟

۱۰:۳۷، ثابت قدم در پاسخ به سئوال اول گفت: بر اساس تفاهم نامه های موجود این کیوسک ها در اختیار بانک شهر قرار داده شد. براساس تعامل و اخذ تسهیلات این اقدام صورت پذیرفت.

۱۰:۴۰، فیلمبردار شهرداری رشت نیز شهردار را همراهی می‌کند.

۱۰:۴۳، شهردار رشت تاکید کرد: تا روزهای آتی این کیوسکها برچیده خواهد شد.

۱۰:۴۵، رفیعی گفت: این کیوسکها می‌بایست تا ۲۱ خرداد جمع آوری می‌شد.

۱۰:۴۶، اسماعیل حاجی پور اظهار داشت: شهردار رشت در این خصوص اشتباه کرد و تاوان آن را هم داد و تا مرز استیضاح پیش رفت.

وی ادامه داد: کسی که دکه ای داشت ۴۰ سال طبق قانون آن را تخریب کردند، کار قانونی بود، درست بود ولی بهتر بود که شهردار قبل از واگذاری مجوز می‌گرفت.

حاجی پور اضافه کرد: اما چون این بانک خدمات ارائه می‌دهند بهتر است با این بانک تعامل ایجاد شود.

صحبت حاجی پور در خصوص بانک شهر مورد اعتراض باقری قرار گرفت و ادامه ی اظهارات وی به زمان مشخص شده در جایگاه موافق شهردار موکول شد.

۱۰:۵۰، مجید رجبی گفت: باید اجرای پروژه ها همزمان با پرداخت حقوق پرسنل باشد و شما اینکار را نکردید

وی ادامه داد: بدون پایان کار به ساختمان دانا ۴ میلیارد چک گرفتید و گفتید تهاتر انجام دادم!

این عضو شورای شهر رشت تصریح کرد: ۲۲۲۵ پرسنل در شهرداری داریم ولی ۳۰۰۰ جابجایی در زمان مدیریت تان صورت گرفت!

۱۰:۵۴، امیرحسین علوی نیز وارد صحن علنی شورای شهر شد.

۱۰:۵۴، مجید رجبی اضافه کرد: نمونه ای را ذکر می‌کنم: مرتضی شریفی را بعنوان مدیرخدمات شهر منصوب کردید، بعد بعنوان شهردار منطقه۴بعد مدیرعامل پسماند منصوب شان کردند، بعد مدیرعامل تاکسیرانی کردید و بعد تلفیق اتوبوسرانی و تاکسیرانی!

وی اذعان داشت: چگونه است که در بحث چابک سازی آقای شریفی اول توانمندی داشتند! بعد فهمیدید نداشتند!؟

۱۰:۵۶، موسوی روزان میان نطق رجبی که بعنوان مخالف نطق می‌کرد پرید که رجبی اظهار داشت من بر اساس دستور جلسه صحبت میکنم و چنانچه از دستور خارج شدم می توانید طبق بند ۳۰ آئین نامه داخلی تذکر بدهید.

۱۰:۵۷، رجبی درخصوص بیمه اجباری پرسنل شهرداری و تعهدات بیمه از شهردار سئوال کرد. وی همچنین به پروژه بی آر تی اشاره کرد و گفت: بی آر تی را بدون درنظر گرفتن تعداد اتوبوس موردنیاز استارت زدید.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر ادامه داد: این پروژه را در یکی از شلوغ ترین و پر ترافیک ترین خیابانهای رشت شروع کردید. دو طرف خیابان را بستید و علاوه بر هزینه های مختلف، هزینه سوخت و انرژی را نیز به شهر تحمیل کردید.

۱۱:۰۳، ثابت قدم در خصوص ساختمان پزشکان دانا گفت: ساختمان مربوطه در منطقه ۱ و سال ۸۵ شروع به کار کرد. ما به استناد زمین هایی که رایگان به شهرداری داده شد و برخی تهاترها اقدام کردیم. چک عنوان شده نیز سیر قانونی خود را طی می‌کند. بنده موافق تعداد جابجایی ها نیستم، ولی موافق تغییر چارت هستم.

۱۱:۰۶، شهردار رشت در ادامه افزود: در حوزه ساختار و منابع انسانی، تغییرات در مناطق و شهرداری مرکز انجام دادیم.

وی اضافه کرد: ادغام سازمان ها را نیز جهت جلوگیری از موازی کاری جهت اخذ مجوز به وزارت کشور فرستاده ایم. جابجایی ها نیز براساس تمرکز زدایی صورت گرفت. نمی توان به دلیل اینکه برخی کاسب و مغازه دار هستند این پروژه انجام نشود.

ثابت قدم اذعان داشت: بیمه اجباری براساس معوقات از سالهای قبل انجام گرفت.

۱۱:۱۰، رفیعی خطاب به شهردار گفت: زمان بندی ارائه خدمات بیمه را توضیح دهید؟!

۱۱:۱۱، ثابت قدم تصریح کرد: دلایل این موضوع نبود مجامع حسابرسی در سالهای گذشته بود، که سازمان به سازمان درحال انجام است.

۱۱:۱۳، وی اضافه کرد: بازپرداخت بیمه براساس حقوق ومزایا و نوع سازمان درحال انجام است که در پاورپوینت می‌توانید مشاهده فرمائید. کارهای اخذ وام جهت تکمیل ناوگان اتوبوس ها انجام شد. بحث شد که اتوبوس ها داخلی باشد ویا خارجی که استفتاء صورت گرفت و طرح مسکوت ماند. پس از آن قرار شد اتوبوسهای پلاک منطقه آزاد گرفته شود که آن نیز منع قانونی داشت که وسایل نقلیه پلاک منطقه آزاد نباید بعنوان حمل ونقل عمومی قرار گیرد.

۱۱:۱۹، شهردار رشت ادامه داد: لایحه ۱۶ میلیارد تومانی خرید اتوبوس را شورا تصویب کرد که اقدامات جهت خرید انجام شد.

۱۱:۲۱، وی تاکید کرد: ۱۳۵ ناوگان فعال اتوبوس در رشت داریم و ۱۵ تا ۲۰ ناوگان ذخیره نیز داریم که جمعآ مطابق استاندارد ۱۷۰ اتوبوس داریم.

۱۱:۲۳، رضا رسولی بعنوان موافق شهردار به دفاع از ثابت قدم پرداخت و گفت: خط ویژه اتوبوس با خط بی آر تی فرق دارد.

وی افزود: در بحث اتوبوسرانی و بخاطر داشتن آمار غلط یک شهردار را هوا دادیم! در بحث اتوبوسرانی آمار و ارقام دقیق نیاز داریم. بر اساس استانداردهای حاکمیتی، اتوبوسهای استاندارد زیست محیطی چندانی نداریم. استاندارد استفاده از اتوبوس ۸ سال است که در دوره تحریم های دولت احمدی نژاد به ۱۰ سال رسید. در دولت روحانی دوباره به ۸ سال بازگشت. ما کمتر از ۵ اتوبوس از سال ۸۷ به قبل داریم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر ادامه داد: از لحاظ پیک ترافیک نمی توانیم راه حل های دیگری برای حل مشکلات خیابان امام داشته باشیم. بی آر تی در چارچوب عدالت اجتماعی صورت میگیرد و منافع عمومی بر منافع شخصی ارجحیت دارد.

رسولی با بیان اینکه جابجایی های شهرداری بر اساس قانونی که سال ۱۳۳۴ مصوب گردیده! انجام می‌شد تصریح کرد: معتقدم تغییر چارت بخاطر تغییراتی که ساختار شهرداری ها در این ۶۰ سال داشتند باید صورت بگیرد. در بحث حقوق هم در دوره شهرداران پیش، دیر پرداخت شدن حقوق و مزایا وجود داشت.

۱۱:۳۹، رفیعی خطاب به رسولی گفت: بعنوان حقوقدان کوچک می‌گویم، قانون تا مادامی که جاری است باید اجرا شود، قانون ثبت نیز مصوب ۱۳۰۷ است و تا زمانی که اصلاح نشود کسی نمی تواند آن را تغییر دهد. شورا و شهردار نمی تواند قانون مصوب شهرداری ها را نیز تغییر دهد.

۱۱:۴۲، باقری بعنوان ناطق موافق استیضاح گفت: آقای شهردار چندبار گفتیم پیاده راه خوب است ولی فکر زیرساختهای آن باشیم؟

۱۱:۴۶، محمود باقری خطیبانی، بیانیه ی استعفاء خود را در صحن علنی شورا قرائت کرد و گفت: به احترام شهدا و بخاطر تخلفات موجود در شهرداری استعفاء خود را اعلام میکنم.

۱۱:۴۶، رفیعی گفت: اگر قصد استعفاء دارید، به هئیت رئیسه بدهید تا به رای گذاشته شود!

۱۱:۴۷، آنتراکت اعلام شد.

۱۱:۴۸، ثابت قدم پس از اعلام آنتراکت صحن شورا را ترک کرد.

۱۱:۴۹، پس از آنتراکت رای گیری انجام خواهد شد.

امکان عدم برگزاری جلسه رای گیری به شدت بالا گرفته است

۱۲:۳۴، جلسه پس از ۴۵ دقیقه آنتراکت آغاز شد.

۱۲:۳۶، محمد رفیعی نوده ضمن تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار وتقدیر از زحمات یکساله خبرنگارانی که بطور مستمر در جلسات شورا حضور داشتند، اظهار داشت:بزودی مراسم تقدیر از خبرنگاران برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: از سیاسیون استان، منجمله نماینده ولی فقیه قدردانی میکنم

رفیعی تاکید کرد: منافع شهر ومردم برای اعضاء شورا ارجحیت دارد.

۱۲:۴۰، امیرحسین علوی گفت: بنده از بخش عمده ای از توضیحات شهردار قانع نشدم، اما بخاطر حفظ منافع عمومی به شهردار فرصت دهیم! شهردار از استفاده منابع مالی شهرداری به نفع برخی سیاسیون خودداری کند.

این عضو شورای شهر رشت اضافه کرد: پیشنهاد دوستان این بود که برای اصلاح وضعیت به شهردار فرصتی دهیم، شهردار جلوی کسانی که برای اعضاء شورا صف کشی کردند، را بگیرد و با آنها برخورد قاطع کند.

۱۲:۴۴، باقری خطیبانی اظهار داشت: استدعا دارم که با استعفای من موافقت کنند. من از رسانه هایی که مرا مورد نقد قرار دادند قدردانی می‌کنم.

۱۲:۴۷، گفتنیست اعضای شورا به شهردار فرصت دادند تا مشکلات موجود را برطرف کند، همچنین رای گیری انجام نشد.

۱۲:۴۸، رفیعی نودهی نیز اظهار داشت: من هم از پاسخ های شهردار قانع نشدم.

۱۲:۴۹، علوی گفت: شهردار رشت بابت بیانیه ای که دادند عذرخواهی کرد.

۱۲:۵۰، رجبی در اعتراض به روند جلسه گفت: ما یکبار تکلیف شهر و شهروندان را مشخص کنیم.

وی ادامه داد: شهر را از اینهمه سردرگمی دربیاوریم، مردم بازیچه ما نیستند و ما نیز مسخره نیستیم. یک روز یک عضو برود معامله کند و موافق باشد و یک روز مخالف شهردار که نمی‌شود. شما به قانون عمل کنید، یا رای گیری کنید .یا ۵ نفر درخواست مسکوت ماندن ارائه بدهند.

۱۲:۵۳، شش عضو طرح مسکوت ماندن استیضاح را امضاء کردند. با اکثریت آرا طرح استیضاح شهردار رشت مسکوت ماند.

۱۲:۵۵، باقری با فریاد گفت: تعطیلات شروع می شود، با استعفاء من موافقت کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.