تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 تیر 1399 - 20:11
کد خبر : 67080

برخورد با ۷۱ واحد متخلف درطرح تشدید نظارت بر انبارهای نگهداری کالا

برخورد با ۷۱ واحد متخلف درطرح تشدید نظارت بر انبارهای نگهداری کالا

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به تشدید نظارت ها بر انبارهای کالا از شناسایی و برخورد با ۷۱ واحد انبار متخلف در استان طی سه ماه گذشته خبر داد. محمد درویش کردار عصر پنجشنبه در این مورد افزود: در راستای حمایت از مصرف

جارستان به نقل از ایرنا؛ معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به تشدید نظارت ها بر انبارهای کالا از شناسایی و برخورد با ۷۱ واحد انبار متخلف در استان طی سه ماه گذشته خبر داد.

محمد درویش کردار عصر پنجشنبه در این مورد افزود: در راستای حمایت از مصرف کنندگان و جلوگیری از احتکار، گرانفروشی و قاچاق کالاهای اساسی؛ پایش انبارهای نگهداری کالا در اولویت بازرسی کارشناسان سازمان بوده و با بهره گیری از ظرفیت سامانه جامع انبارها طی سه ماه نخست امسال از دو هزار و ۴۱ محل انبارش کالا بازدید و بازرسی شد.

وی تصریح کرد: این بازرسی ها منجر به شناسایی ۷۱ واحد انبار متخلف به ارزش بیش از ۳۲ میلیارد و۳۰۰ میلیون ریال شده است.
وی هدف از اجرای این طرح را مقابله با محتکران و سوء استفاده کنندگان از شرایط بازار که نسبت به جمع آوری کالاهای عمومی و ضروری مردم و امتناع از عرضه آنها در سطح بازار اقدام می‌کنند، عنوان کرد.
درویش کردار گفت: براساس ابلاغیه ها و دستورالعمل های وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ همه مراکز نگهداری کالا اعم از کالاهای وارداتی و یا تولید داخل و یا تولید شده با مواد اولیه وارداتی با نرخ ارز رسمی در شمول کالاهای هدف ستاد تشدید احتکار و اختفا قرار گرفته و باید نسبت به ثبت اطلاعات انبار و همچنین ثبت ورود و خروج کالا در سامانه جامع انبارها و نگهداری کالا به آدرس www.nwms.ir اقدام کنند.
وی بر ثبت اطلاعات انبارهای موجود در استان تاکید کرد و گفت: در صورتی که مشخصات کالا و انبارها ثبت نشود فعالیت انبارهای شناسایی شده غیرقانونی بوده و احتکار یا عدم اعلام موجودی محسوب می شود.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به مبارزه با قاچاق کالا و ارز در طرح نظارتی یاد شده، پدیده قاچاق را ضربه به اقتصاد و هویت ملی کشور و همه برنامه‌ریزی‌های ملی برای رشد و بالندگی کشور دانست و تصریح کرد: خرید و مصرف کالای قاچاق باعث اختلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه‌ها، افزایش بیکاری در کشور و ایجاد بازار فروش برای کالاهای کشورهای خارجی می شود.

وی باتاکید به لزوم مشارکت مردمی در مقابله با محتکران و سوء استفاده کنندگان از شرایط بازار، از مردم خواست تا برای حمایت از تولید ملی و اشتغال جوانان جامعه با بازرسان و کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت در مبارزه با محتکران و سوء استفاده کنندگان همکاری کنند.

وی تاکید کرد، شهروندان می توانند هرگونه اطلاعات و اخباری را در خصوص بازار گرانفروشی، احتکار و سایرتخلفات صنفی به سامانه دریافت شکایات سازمان ۱۲۴ اعلام کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.