تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 تیر 1399 - 10:06
کد خبر : 66264

رئیس اتاق اصناف گیلان: نوسانات نرخ ارز، سرمایه گذاری صنوف را پر خطر کرده است

رئیس اتاق اصناف گیلان: نوسانات نرخ ارز، سرمایه گذاری صنوف را پر خطر کرده است

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان بابیان اینکه نوسانات نرخ ارز سرمایه را به سمت کارهای غیر مولدی همچون خرید و فروش ارز سوق داده است، گفت: درحال حاضر سرمایه گذاری در صنوف کوچک و متوسط پرخطر و دارای ریسک بالاست. سید جلال الدین شکریه چهارشنبه شب در جلسه شورای گفت

جارستان به نقل از ایرنا؛ رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان بابیان اینکه نوسانات نرخ ارز سرمایه را به سمت کارهای غیر مولدی همچون خرید و فروش ارز سوق داده است، گفت: درحال حاضر سرمایه گذاری در صنوف کوچک و متوسط پرخطر و دارای ریسک بالاست.

سید جلال الدین شکریه چهارشنبه شب در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان در رشت تصریح کرد: در حال حاضر اصناف بدلیل نوسانات نرخ ارز برای پرداخت هزینه هاشان از جمله نظام اجاره، تامین اجتماعی و مالیات با مشکل مواجه می شوند.
وی با بیان اینکه اتاق اصناف، تعاون و بازرگانی نظامی درهم تنیده شده، هستند، اظهار داشت: محصولاتی که در بخش های مختلف تولید می شود در نظام توزیع عرضه می شود و بنابراین هر یک از این بخش ها که با مشکل مواجه شود، بخش های دیگر را هم درگیر می کند که در شرایط کنونی حال و روز خوشی برای ارز نداریم و این بر همه حوزه ها اثرگذاری مستقیم و غیر مستقیم زیادی دارد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ارز به نوعی لنگرگاه تثبیت اقتصاد کشور است و تولید کنندگان با توجه به نوسانات نرخ ارز و زمان بر بودن بازگشت سرمایه شان نمی دانند که محصولی که تولید می کنند، پس از عرضه با چه شرایطی از لحاظ خرید و قیمت مواد اولیه برای تولیدات دیگر مواجه خواهد شد.
شکریه اظهار داشت: اگر نرخ ارز افزایش می یابد، باید سرانه ملی و قدرت خرید مردم نیز افزایش یابد و در صورتی که افزایش نیابد تولیدات ما سنگین می شود.
وی با بیان اینکه این نوسانات موجب بروز مشکل در تمامی بخش ها شده است، افزود : چنانکه سرمایه گذاری در بخش صنوف کوچک و متوسط در این شرایط پر خطر شده است.

بیش از ۱۱۰ هزار واحد صنفی در گیلان فعال است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.