تاریخ انتشار : دوشنبه 26 خرداد 1399 - 19:12
کد خبر : 63542

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان: اجرای طرح تشدید مقابله با احتکار خودرو در گیلان

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان: اجرای طرح تشدید مقابله با احتکار خودرو در گیلان

جارستان: به گزارش واحد روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از اجرای طرح تشدید مقابله با احتکار خودرو در استان خبر داد و گفت: بر اساس سیاست های ابلاغی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، رصد و کنترل بازار خودرویی استان

جارستان: به گزارش واحد روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از اجرای طرح تشدید مقابله با احتکار خودرو در استان خبر داد و گفت: بر اساس سیاست های ابلاغی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، رصد و کنترل بازار خودرویی استان در دستور کار وزارت و به تبع آن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قرار گرفت.

محمد درویشکردار افزود : طرح تشدید مقابله با احتکار و گرانفروشی خودرو با همکاری اداره کل تعزیرات حکومتی با هدف برخورد با مصادیق تخلفات تعزیری از جمله اختفاء و احتکار خودرو به منظور کاهش قیمت های کاذب و همچنین تسهیل عرضه خودروهای صفر کیلومتر با جدیت آغاز شده و برای نظارت بر عملکرد بنگاه ها و نمایشگاه فروش خودرو و پارکینگ های نگهداری و سایر نقاط دپوی غیر مجاز خودرو اقدامات مشترکی در حال انجام است.

وی از جمله این اقدامات را استمرار بازرسی از پارکینگ های عمومی و مجتمع های تجاری و محل های نگهداری خودرو و نیز جلوگیری از تردد خودرو های بدون پلاک با همکاری پلیس راه و راهنمایی و رانندگی استان، هماهنگی با شهرداری ها برای نظارت بر پارکینگ های عمومی، رسیدگی سریع به گزارش های مردمی و شکایات دریافتی در خصوص تخلفات مرتبط همچون احتکار خودرو های بدون پلاک در پارکینگ های شخصی است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ادامه داد: به کارگیری بازرسی اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی برای آموزش به صاحبان پارکینگ ها به منظور عدم پذیرش خودرو های صفر کیلومتر به صورت عمده از دیگر اقداماتی است که در حال انجام است.

وی یادآور شد: آگاهی بخشی به مشتریان و صاحبان خودروهای صفر مبنی بر ابطال گارانتی سه ماه پس از تحویل خودرو در صورت عدم مراجعه برای سرویس اولیه از مواردی است که شهروندان باید به آن توجه داشته باشند.
درویش کردار با توجه به لزوم برخورد جدی و بررسی خارج از نوبت پرونده های احتکار خودرو افزود: هماهنگی لازم جهت تشکیل شعب ویژه در تعزیرات حکومتی استان به منظور رسیدگی سریع و خارج از نوبت به پرونده های متشکله در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این طرح تا زمان آرامش بازار ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: از آغاز اجرای طرح تا کنون یک پارکینگ خودرو با ۱۵ دستگاه خودروی احتکار شده در رشت کشف شده است.

معاون نظارت و بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از مردم خواست تا گزارش های خود را در ارتباط با نگهداری و دپوی خودروهای صفر کیلومتر پلاک نشده از طریق تماس با شماره ۱۲۴ به ستاد خبری این سازمان اعلام کرده تا در اسرع وقت مورد پیگیری قرار گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.