تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 مرداد 1395 - 9:46
کد خبر : 631

فرار به جلو شهردار رشت با طعم پوپولیستی

فرار به جلو شهردار رشت با طعم پوپولیستی

سید محمد علوی- جناب آقای دکتر ثابت قدم در بیانیه یازدهم مرداد ماه ، پس از آنکه لابی ها از انصراف اعضای شورا از استیضاح بی نتیجه ماند ، چنان خود را منجی و توسعه گر شهر رشت معرفی نمودند و برخی از اعضای شورای شهر را بدلیل تخطی از قانون مخالف خواست مردم و

سید محمد علوی- جناب آقای دکتر ثابت قدم در بیانیه یازدهم مرداد ماه ، پس از آنکه لابی ها از انصراف اعضای شورا از استیضاح بی نتیجه ماند ، چنان خود را منجی و توسعه گر شهر رشت معرفی نمودند و برخی از اعضای شورای شهر را بدلیل تخطی از قانون مخالف خواست مردم و ضد توسعه و فتنه گر و بی بصیرت معرفی کردند ، که گویی ایشان رای مستقیم مردم شهر را دارند و اعضای شورای شهر با نظر و عنایت ایشان در آن مجمع منصوب شده اند. در صورتی که درخواست استیضاح توسط اعضای شورای شهر یک حرکت کاملا قانونی است. و کشاندن این جنگ و جدل ها از طریق رسانه ها و تشویش جهت تجمع ها نشانگر عدم پایبندی فرد به قانون است.

 جناب دکتر یادداشت خود را با نام مبارک شهدا آغاز نمودید در صورتیکه در روز افتتاح خط ویژه اتوبوس در حضورتان جانبازی را که شهید زنده بود با مشت و لگد کشان کشان می بردند و شما لبخند به لب سکوت کردید ! باید به جنابعالی عارض شوم مگر با نامه و بیانیه شهردار شده اید که با این روش می خواهید ابقا شوید؟ آیا نظارت بر شهردار و شهرداری و سوال و تذکر و استیضاح و نظارت حق قانونی شورا نیست ؟ مگر این عزیزان منتخب همین مردم نیستند؟ مگر همین دوستان به غلط یا درست جنابعالی را از میان گزینه های دیگر شایسته کلید داری شهر رشت ندانستند؟

  چرا بجای آنکه در جلسه استیضاح که می توانست جلسه ای دوستانه و بدون حاشیه به صورت علنی یا غیر علنی برگزار گردد ، پاسخگوی شورا نمی شوید و با تهیه طومار و بیانیه و وعده به تجمع در شبکه های اجتماعی ، اوضاع شهر را به نا کجا آباد سوق می دهید. بی شک مسئولیت هرگونه برخورد و تنش در آن روز بر عهده شخص جنابعالی خواهد بود و باید پاسخگوی تبعات موضوع باشید. قضیه هم خیلی ساده است هیات مدیره، مدیرعاملی را منصوب کردند و اکنون از این مدیر عامل پاسخ می خواهند، مرجع سوال و جواب هم مشخص است.

تا آنجایی که ما مطلع هستیم گزارش بازرسی تخلفات شهرداری را از برنامه ها و هزینه ها به صورت واضح تایید کرده و این حق مسلم منتخبین مردم است تا با شنیدن پاسخهای شما در خصوص اعتماد یا عدم اعتماد به شهردار بزرگترین شهر شمال کشور اعلام نظر نماید. البته اطمینان دارم حرکتهای چند روز اخیر جنابعالی و دوستان و رسانه های همراهتان با هدف گل آلود تر کردن این رابطه صورت گرفته و شنیده ها حاکیست مدت هاست که برای ترکیب شورای اسلامی دوره بعد برنامه ریزی نموده اید، و ایجاد این چالش و تنش با شورا ، چه بمانید و چه عزل گردید در هر صورت بنفع جنابعالی خواهد بود. اگر بمانید و ابقا گردید در این ۹ماه باقی مانده تا پایان عمر شورای فعلی دیکتاتورانه یکه تازی خواهید کرد و اگر عزل شوید با جو ایجاد شده و عوام گرایانه صورت گرفته خود را قهرمان مظلوم رشت معرفی نمودید که اجازه توسعه شهری از شما گرفته شده است و در دوره بعد انتخابات با ارائه یک یا دو لیست مجزا برنامه بازگشت خود را با یک شورای شهر مطیع هماهنگ کلید خواهید زد.

البته تمام این پیش بینی ها بسته به نحوه رسیدگی به تخلفات انحراف از مصوبات شورای شهر خواهد داشت . امیدوارم اعضای شورای شهر با تصمیم عقلانی و قاطع و اینبار راسخ و ثابت قدم و بدور از هرگونه ملاحظه کاری بنا به سوگندنامه شروع شورا ، موجبات اصلاح امور را در مدت باقی مانده از عمر شورا فراهم آورند.

*این مطلب بازنشر مقاله ای در سایت تدبیر شرق است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.