تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مرداد 1395 - 19:23
کد خبر : 607

جشنواره جوکول در پیاده راه فرهنگی رشت

جشنواره جوکول در پیاده راه فرهنگی رشت

جارستان- مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت از برگزاری جشنواره جوکول در پیاده راه فرهنگی خبر داد. مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت از برگزاری جشنواره جوکول با همکاری «مرکز خلاقیت و نوآوری شهر خلاق رشت» و «کمپین می رشت» به مدت چهار روز در پیاده راه فرهنگی خبر داد. علیرضا قانع درباره برگزاری جشنواره

جارستان-

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت از برگزاری جشنواره جوکول در پیاده راه فرهنگی خبر داد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت از برگزاری جشنواره جوکول با همکاری «مرکز خلاقیت و نوآوری شهر خلاق رشت» و «کمپین می رشت» به مدت چهار روز در پیاده راه فرهنگی خبر داد.

علیرضا قانع درباره برگزاری جشنواره جوکول اظهار داشت: جشنواره جوکول پس از برگزاری جلسات متعدد ستادی و بر اساس برنامه عملیاتی برند سازی شهر رشت در سال ۹۵ «رشت شهر جشنواره ها» بر حسب دستور شهردار محترم در خصوص اجرایی نمودن این سند برگزار می شود.

این جشنواره با رویکرد شهروندی از ساعت ۱۸، سیزدهم مرداد با اجرای برنامه های متنوع آغاز شده و در ۱۴، ۱۵ و ۱۶ مرداد تولید و عرضه جوکول و فروش کلیه اقلام در غرفه ها، برگزاری مسابقه برای مردم، برگزاری ورکشاپ های     تخصصی در زمینه گمج، جوکول، حلوا، معرق، قالی، گلیم و … ادامه خواهد یافت.

دبیر اجرایی این جشنواره با اشاره به اختتامیه جشنواره جوکول بیان کرد: اختتامیه این جشنواره در ساعت ۷ عصر ۱۵ مرداد برگزار و از ۷ نفر از عرضه کنندگان و سازندگان ادوات تخصصی جوکول مرتبط با شهر خلاق تقدیر خواهد شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت آشنایی عموم مردم خصوصا گردشگران و سرمایه گذاران با جوکول و وسایل قدیمی مانند پادنگ و آبادنگ را از اهداف این جشنواره عنوان کرد و افزود: برگزاری چنین جشنواره های تخصصی و خاص برای معرفی محصولات این خطه و همچنین بازآفرینی آئین و رسوم گذشتگان می تواند بسترمناسبی برای برندسازی رشت ایجاد نماید.

قانع با بیان اینکه این جشنواره با همکاری «مرکز خلاقیت و نوآوری شهر خلاق رشت» و «کمپین می رشت» برگزار می شود گفت: در انتهای هر جشنواره از شهروندان خلاقِ برگزیده نیز تقدیر به عمل خواهد آمد.

قانع در ادامه به غرفه های عرضه محصولات اشاره نمود و اظهار داشت: غرفه های این جشنواره به زنان توانمند استان واگذار گردیده است.

دبیر اجرایی این جشنواره به قرار گرفتن این جشنواره در تقویم گردشگری رشت اشاره کرد و گفت: در سال های بعد تاریخ جشنواره  به کلیه آژانس های مسافرتی اعلام خواهد شد و آنها نیز این جشنواره را در برنامه روزانه خود خواهند آورد.

علیرضا قانع در پایان با بیان اینکه مراسم جوکول خاص گیلان می باشد گفت: امیدواریم با برگزاری اینگونه جشنواره های خاص و بومی شهر رشت را بعنوان شهر جشنواره ها معرفی کنیم.

منبع : فرهنگسرای مجازی رشت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.