تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مرداد 1395 - 10:56
کد خبر : 587

۱۲ گونه جانوری فقط در یزد در معرض انقراض است

۱۲ گونه جانوری فقط در یزد در معرض انقراض است

جارستان – معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست یزد گفت: از مجموع گونه های جانوری در معرض تهدید و انقراض در کشور، ۱۲ گونه آن مربوط به این استان است. حسن اکبری در گفت و گو با ایرنا افزود: این گونه ها شامل یوزپلنگ، هوبره، کاراکال، شاه روباه، روباه شنی، گربه شنی، گربه

جارستان – معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست یزد گفت: از مجموع گونه های جانوری در معرض تهدید و انقراض در کشور، ۱۲ گونه آن مربوط به این استان است.

حسن اکبری در گفت و گو با ایرنا افزود: این گونه ها شامل یوزپلنگ، هوبره، کاراکال، شاه روباه، روباه شنی، گربه شنی، گربه پالاس، بالابان، آهو، جبیر، گورخر ایرانی و زاغ بور هستند.
وی اظهار کرد: این گونه ها ارزش حفاظتی بسیار بالایی دارند و اهمیت زیست محیطی استان به خاطر این گونه هاست.
معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست یزد افزود: برای حفط گونه های جانوری، مشارکت و همراهی مردم و همچنین جلوگیری از فعالیت شکارچیان غیرمجاز ضروری است.
اکبری با بیان اینکه آسیب جدی به حیات وحش از دهه ۳۰ آغاز شد اضافه کرد: رفت و آمد انسانها ، ایجاد جاده های های متعدد و تخریب های معدنی در زیستگاههای حیات وحش موجب نابودی تعدادی از گونه های جانوری شد بطوریکه بیشتر جمعیت گونه های جانوری چون آهو و گورخر تا دهه ۵۰ نابود و منقرض شدند.
وی خاطر نشان کرد: در چند سال گذشته تعدادی از شکارچیان غیر مجاز، بیشترین نقش را در تخریب محیط زیست و شکار استان داشته اند که این افراد هم اکنون به محیط زیست برگشته و بهترین حامیان این بخش هستند.
اکبری تعداد محیط بانان استان را ۶۰ نفر بیان کرد و گفت: این تعداد نیرو برای حفاظت از عرصه های محیط زیست و جلوگیری از شکار غیر مجاز کافی نیست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.