تاریخ انتشار : یکشنبه 14 اردیبهشت 1399 - 19:20
کد خبر : 58688

یادداشت فرهاد دلق پوش، رئیس سازمان صمت گیلان: صنعت سلامت محور، پشتیبان سلامتی در جامعه

یادداشت فرهاد دلق پوش، رئیس سازمان صمت گیلان: صنعت سلامت محور، پشتیبان سلامتی در جامعه

جارستان: سلامت؛ شرطی ضروری برای ایفای نقش‌های اجتماعی است و انسان‌ها در صورتی می‌توانند فعالیت کامل داشته باشند که هم خود را سالم احساس کنند و هم جامعه آنها را سالم بداند، دو جنبه‌ای که همیشه ممکن است بر هم منطبق نباشد و گاهاً بحرانی شود. با توجه به اهمیت موضوع سلامت در کشور، در

جارستان: سلامت؛ شرطی ضروری برای ایفای نقش‌های اجتماعی است و انسان‌ها در صورتی می‌توانند فعالیت کامل داشته باشند که هم خود را سالم احساس کنند و هم جامعه آنها را سالم بداند، دو جنبه‌ای که همیشه ممکن است بر هم منطبق نباشد و گاهاً بحرانی شود.

با توجه به اهمیت موضوع سلامت در کشور، در کنار تمام پیشرفت های حوزه سلامت، همچنان کشور با چالش های فراوانی مواجه بوده و هست. از این جهت سلامت امری است، که هم مردم، هم حاکمیت و دولت و سایر قوا، و هم صاحبان صنایع، بخش های تولیدی، تحقیقاتی، بازرگانی و خدمات دهنده باید برای صیانت از آن مسئولیت بپذیرند.

اساساً، لجستیک و پشتیبانی صنعت از سلامت در شرایط بحرانی پررنگ تر از همیشه جلوه گر می شود.همچنین با توجه به تاکید و ابلاغ سیاست های کلان سلامت به ویژه در شرایط بحرانی بالاخص شیوع ویروس منحوس کرونا، ضرورت انجام مسئولیتهای اجتماعی صنایع پیشرو در این حوزه را دو چندان می نماید.

پرواضح است چنانچه ابزار و اقلام بهداشتی سلامت محور به حد کفایت نباشد و توسط صاحبان صنعت فراهم نگردد نمی توان با تلقین و موعظه از تسری شیوع بیماری و جنگ بیولوژیک پیشگیری و جلوگیری کرد.

در همین راستا ۲۲واحد تولیدی گیلان براساس رسالت و وظیفه اخلاقی و انسانی در شرایط سخت و دشوار اقتصادی به ویژه وضعیت نقدینگی با تغییر در نوع تولید خطوط با تامین مواد اولیه ، توانستند بخش زیادی از نیازمندی های هموطنان گیلان و حتی کشور را فراهم نمایند و اخیراً نیز واحد صنعتی دانش بنیان”بهبود سامانه” با درک هوشمندانه شرایط بحرانی کشور با تولید مواد شوینده و ضد عفونی کننده، با افتخار به چرخه تولیدکنندگان سلامت محور گیلان در شهر صنعتی رشت پیوست که جای تحسین و تقدیر دارد.

لذا نظر به نقش سازنده صنایع سلامت محور به عنوان صنایع استراتژیک کشور در پیشبرد اهداف نظام سلامت در سطح کلان کشور، حضور واحدهای دانش بنیان در این عرصه به لحاظ نوع تولیدات بهداشتی و دارویی از جایگاه اثربخش تری برخوردار است و امیدواریم با استعانت از خداوند متعال، نخبگان ما در صنایع دانش بنیان با کشف و تولید دارو و همچنین واکسن موثر، این ویروس منحوس را از جهان ریشه کن نمایند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.