تاریخ انتشار : یکشنبه 31 فروردین 1399 - 18:33
کد خبر : 56775

٢١٣ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان شخم اولیه شد

٢١٣ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان شخم اولیه شد

جارستان: رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تاکنون ٢١٣ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان شخم اولیه شدند. علی درجانی روز یکشنبه افزود: افزون بر ١٠٠ هزار هکتار خزانه ها بابت انتقال نشاء آماده است. به گفته وی، کشاورزان تا قبل از نشاء کاری عملیات شخم اولیه و ثانویه و آماده سازی مرزها و نهرها

جارستان: رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تاکنون ٢١٣ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان شخم اولیه شدند.

علی درجانی روز یکشنبه افزود: افزون بر ١٠٠ هزار هکتار خزانه ها بابت انتقال نشاء آماده است.

به گفته وی، کشاورزان تا قبل از نشاء کاری عملیات شخم اولیه و ثانویه و آماده سازی مرزها و نهرها و لایروبی آنها را انجام دهند.

وی با بیان اینکه طبق تقویم زراعی اعلام شده هفته اول اردیبهشت کشت و کار انجام شود، ابراز امیدواری کرد : بر اساس گزارش موسسات تحقیقاتی، پیش بینی هواشناسی و شرکت بهره برداری امور آب، سال زراعی خوب و پربرکتی پیش رو خواهیم داشت.

وی به کشاورزان توصیه کرد که از کود پتاسیم در شالیزارها استفاده کنند در حالی که اکنون این کود بسیار کم مورد استفاده قرار می گیرد و بی توجهی به امر خاک اراضی را فقیر می کند.

استان گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار است که هر سال از تبدیل یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن شلتوک برداشتی آنها، حدود ۷۵۰ تا ۸۵۰ هزار تن برنج سفید به دست می آید.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و باکیفیت برنج در کشور است که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است./ ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.