تاریخ انتشار : شنبه 30 فروردین 1399 - 15:14
کد خبر : 56634

نخستین نشاء برنج در تالش انجام شد

نخستین نشاء برنج در تالش انجام شد

جارستان: مدیر جهاد کشاورزی تالش از انجام نخستین نشاء برنج در سال ۹۹ توسط امید پوروردی کشاورز روستای لمرسفلی بخش اسالم این شهرستان خبر داد. سید علی موسوی روز شنبه در بازدید از شالیزارهای بخش مرکزی تالش گفت: روز گذشته نخستین نشاء برنج از نوع فجر در کمتر از یک هکتار شالیزار در لمر سفلی

جارستان: مدیر جهاد کشاورزی تالش از انجام نخستین نشاء برنج در سال ۹۹ توسط امید پوروردی کشاورز روستای لمرسفلی بخش اسالم این شهرستان خبر داد.

سید علی موسوی روز شنبه در بازدید از شالیزارهای بخش مرکزی تالش گفت: روز گذشته نخستین نشاء برنج از نوع فجر در کمتر از یک هکتار شالیزار در لمر سفلی انجام شد و اولین خزانه گیری برنج هاشمی در ۱۶ فروردین در سطح کمتر از یک هکتار توسط نصیب سجادی، کشاورز روستای شیرآباد بخش حویق ایجاد شده بود.
وی افزود: خزانه گیری برنج برای پرورش بذور و نخستین نشاء آن، در بین زارعان از اهمیت خاصی برخوردار است و به منزله آغاز رسمی کاشت برنج در شهرستان محسوب می شود.
مدیر جهاد کشاورزی تالش ادامه داد: بیش از ۶۰ درصد شالیزارها شخم زده شده است و این شهرستان حدود ۱۶ هزار هکتار شالیزار دارد و پیش بینی می شود حدود ۸۰ درصد آنها به صورت مکانیزه کشت شود.
او بیان کرد: کشت مکانیزه علاوه بر کاهش هزینه، نقش موثری در افزایش تولید و بهداشت فردی زارع دارد و در سال گذشته بیش از ۷۹ هزار تن برنج در تالش تولید شده بود.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و ۲۷ هزار بهره بردار در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است./ ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.