تاریخ انتشار : سه شنبه 26 فروردین 1399 - 10:18
کد خبر : 56295

اولین نشا دستی برنج در صومعه سرا انجام شد

اولین نشا دستی برنج در صومعه سرا انجام شد

جارستان: مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا گفت : اولین نشا دستی برنج توسط حسن شهرستانی کشاورز روستای نوخاله اکبری این شهرستان انجام گرفت . احمد پادیاب روز سه شنبه در این باره اظهار داشت: این کشاورز صومعه سرایی ۶ هزار مترمربع اراضی خود را به کاشت رقم بومی هاشمی اختصاص داده است که از عصر

جارستان: مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا گفت : اولین نشا دستی برنج توسط حسن شهرستانی کشاورز روستای نوخاله اکبری این شهرستان انجام گرفت .

احمد پادیاب روز سه شنبه در این باره اظهار داشت: این کشاورز صومعه سرایی ۶ هزار مترمربع اراضی خود را به کاشت رقم بومی هاشمی اختصاص داده است که از عصر دیروز شروع به نشا کرد و امروز آن را پایان داد .
وی در ادامه با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد از خزانه گیری ها در این شهرستان انجام شده است افزود: کشاورزان با توجه به وضعیت آب و هوای استان و تغییرات دمایی در برخی از روزها ، عملیات نشا کاری را بر اساس تقویم زراعی تهیه شده توسط سازمان جهاد کشاورزی انجام داده تا میزان خطرپذیری تولید به حداقل برسد.
مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا در ادامه افزود: به علت وجود ویروس کرونا بیشتر کشاورزان به سمت بانک های نشا رفته اند و اکثر خزانه گیری های خود را با سینی نشا انجام داده اند تا بتوانند اراضی خود را مکانیزه کشت کنند .
وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰درصد کشت امسال مکانیزه است افزود : همچنین پیش بینی می شود بیش از ۹۰ درصد از اراضی شالیکاری صومعه سرا به صورت مکانیزه برداشت شود .

شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰هزار نفر جمعیت سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی چون برنج ،صنوبر ،ماهیان پرورشی ،پاچ باقلا ،نیشکر کدو و هندوانه است./ ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.