تاریخ انتشار : دوشنبه 25 فروردین 1399 - 19:52
کد خبر : 56236

مشکلی در تامین گوشت مرغ مورد نیاز گیلان در ماه رمضان وجود ندارد

مشکلی در تامین گوشت مرغ مورد نیاز گیلان در ماه رمضان وجود ندارد

جارستان: رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به جوجه ریزی انجام شده توسط مرغداری های استان گفت: مشکلی برای تامین گوشت مرغ از محل تولید استان برای ماه مبارک رمضان نداریم. علی درجانی روز دوشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با اشاره به مشکلات تولید و عرضه تولیدکنندگان در ایام شیوع کرونا و

جارستان: رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به جوجه ریزی انجام شده توسط مرغداری های استان گفت: مشکلی برای تامین گوشت مرغ از محل تولید استان برای ماه مبارک رمضان نداریم.

علی درجانی روز دوشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با اشاره به مشکلات تولید و عرضه تولیدکنندگان در ایام شیوع کرونا و نوروز امسال افزود : بدلیل تعطیلی رستوران ها، تالارها و کاهش قابل توجه جمعیت میهمانان نوروزی مشکلاتی برای تولید کنندگان این بخش ایجاد شد.

وی میزان جوجه ریزی انجام شده را در سال ۹۸ افزون بر ۹۶ میلیون قطعه عنوان و بیان کرد: ۱۶۰ هزار تن گوشت سفید تولید شد که این میزان در سال گذشته نسبت به سال ۹۷ نشان دهنده رشد ۲۳ درصدی است.

وی ادامه داد : از اول تا ۲۴ فروردین ماه جاری ۵.۳ میلیون قطعه جوجه ریزی در استان انجام شد که این میزان نسبت به ۷.۵ میلیون قطعه جوجه ریزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر است اما به سهمیه تعیین شده رسیده ایم.

وی با بیان اینکه در بهمن ماه ۹ میلیون قطعه جوجه ریزی داشته ایم، تصریح کرد: شرکت پشتیبانی دام سال گذشته بیش از ۹ هزار تن و امسال بیش از ۱۳ هزار تن گوشت مرغ خریداری شده است .

درجانی اظهار کرد: بیش از یکصد تن گوشت قرمز در انبارهای شرکت پشتیبانی امور دام و سه هزار و ۳۰۰ تن ذخیره مرغ در انبارهای استان موجود است.

گیلان دارای ٨٢٠ واحد مرغ گوشتی به ظرفیت ١٩ میلیون قطعه در دوره داشته و با تولید سالیانه حدود ١٧٠ هزار تن ۱٠ درصد مرغ کشور را تولید می کند.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان همچنین در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه برای فصل زراعی جاری بیش از ۲۶ هزار تن کود توزیع شده است، گفت: موجودی انبارها ۱۰ هزار تن و پنج هزار و ۵۰۰ تن سهمیه در نظر گرفته شده است اما حدود پنج تا شش هزار تن کود کمبود داریم.

شهر رشت نیازمند۳۰۰ دستگاه اتوبوس است

شهردار رشت نیز در این جلسه گفت: شهرداری در حال حاضر با ۵۰ دستگاه اتوبوس به شهروندان در حوزه حمل و نقل خدمات‌رسانی می‌کند اما با توجه به جمعیت شهر و شرایط کنونی تقاضای ۳۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر را داریم.

ناصر حاج محمدی با اشاره به اینکه ۱۸۰ دستگاه مینی بوس در شهر رشت فعال هستند، افزود: با توجه به اینکه در تاکسی ها بیشتر از دو نفر نباید سوار شوند، نظارت کردیم که ضمن رعایت این مهم افزایش قیمتی نیز اتفاق نیافتد./ ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.