تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 فروردین 1399 - 18:28
کد خبر : 55920

صدور ۳۴۵ جواز تاسیس واحد صنعتی در گیلان

صدور ۳۴۵ جواز تاسیس واحد صنعتی در گیلان

جارستان: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از صدور ۳۴۵ جواز تاسیس برای احداث واحدهای صنعتی و تولیدی جدید در استان طی سال گذشته خبر داد. فرهاد دلق پوش روز پنجشنبه افزود: برای راه اندازی و تکمیل این پروژه های صنعتی توسط بخش خصوصی بیش از یک هزار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان سرمایه

جارستان: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از صدور ۳۴۵ جواز تاسیس برای احداث واحدهای صنعتی و تولیدی جدید در استان طی سال گذشته خبر داد.

فرهاد دلق پوش روز پنجشنبه افزود: برای راه اندازی و تکمیل این پروژه های صنعتی توسط بخش خصوصی بیش از یک هزار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری در حال انجام است.

وی با اشاره به لزوم سازگاری و انطباق صدور مجوزهای صنعتی با اقلیم استان گفت: بر اساس سند راهبردی توسعه صنعتی گیلان راهبرد اصلی آن است، صنایعی در استان ایجاد شود که با وضعیت بومی و آمایشی گیلان در تضاد نداشته و همخوان باشد.

وی اضافه کرد: ضمن آنکه علاوه بر بهره مندی از مواهب اشتغال زایی آن، بتوانیم از منابع و ظرفیت های بومی موجود استان به منظور اعتلای اقتصادی و شکوفایی تولید استفاده بهینه نماییم.
وی میزان اشتغال پیش بینی شده در این پروژه های صنعتی را پنج هزار و ۵۶۶ نفر عنوان و تاکید کرد: رسالت این سازمان به عنوان متولی بخش تولید و تجارت؛ هدایت، حمایت و نظارت است؛ از این رو تمامی این پروژه ها با رصد و پایش سازمان در زمان بندی طرح در نظر گرفته شده با توجه به حجم وسعت پروژه ها به بهره برداری خواهند رسید.
دلق پوش همچنین با اشاره به صدور مجوز طرح توسعه برای ۴۹ واحد صنعتی در حال فعالیت در سال گذشته تصریح کرد: برای تکمیل خطوط تولید و افزایش ظرفیت این واحدها نیازمند سرمایه‌گذاری ۵۹۸ میلیارد تومانی هستیم که زمینه اشتغال یک هزار و ۳۹۴ نفر نیروی انسانی متخصص و عادی درحوزه صنعت فراهم خواهد شد.
وی همچنین از وجود تعداد ۲۴۶ پروژه صنعتی با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در گیلان خبر داد و گفت: برخی از این پروژه های صنعتی از چند سال پیش جواز تاسیس دریافت نموده اند و در حال احداث و مهیا نمودن تاسیسات و ابنیه و ماشین‌آلات می‌باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان پیش‌بینی کرد که بیش از ۱۵۰ طرح در سال جهش تولید، با عنایت خداوند متعال با دارا بودن شاخص های اقتصادی به مرحله تولید و افتتاح برسند.

حدود دو هزار و ۹۴۸ واحد صنعتی در گیلان فعال است./ ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.