تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردین 1399 - 11:27
کد خبر : 55718

رشد دو برابری سرمایه گذاری صنعت گیلان در سال رونق تولید

رشد دو برابری سرمایه گذاری صنعت گیلان در سال رونق تولید

جارستان: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از رشد دوبرابری سرمایه گذاری صنعت استان در سال گذشته که به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده بود، خبر داد. فرهاد دلق پوش روز در این مورد افزود: بیش از ۱۶۰ پروانه بهره‌برداری برای فعالیت صنعتی و تولیدی در سال گذشته در استان صادر شد که

جارستان: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از رشد دوبرابری سرمایه گذاری صنعت استان در سال گذشته که به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده بود، خبر داد.

فرهاد دلق پوش روز در این مورد افزود: بیش از ۱۶۰ پروانه بهره‌برداری برای فعالیت صنعتی و تولیدی در سال گذشته در استان صادر شد که با سرمایه گذاری بیش ازیک هزار و ۶۰۰میلیارد تومان در بخش صنعت شاهد تحقق شعار سال رونق تولید در این بخش بوده ایم.

وی اشتغال آفرینی در حوزه صنعت را حائز اهمیت دانست و گفت: در سال گذشته با شروع فعالیت ۱۶۰ کارخانه جدید در گیلان بیش از ۲ هزار و ۵۶ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شدند و زمینه اشتغال قریب به سه هزار نفر نیز به طور غیر مستقیم در زنجیره این واحدهای صنعتی فراهم شد.

وی میزان سرمایه‌گذاری قطعیانجام شده در سال ۹۷ را بالغ بر ۸۲۸ میلیارد تومان عنوان و تاکید کرد : مقایسه این آمار نسبت به سال ۹۸، نشان دهنده رشد دو برابری سرمایه گذاری صنعتی گیلان درسال گذشته است.

دلق پوش اضافه کرد: این آمار خود بیانگر استقبال علاقه مندان به سرمایه گذاری در بخش تولید گیلان و نیز مهیا شدن فضای امن سرمایه‌گذاری و فراهم سازی زیرساخت‌های صنعتی مناسب در این اقلیم خوش آب و هوای کشور است.

وی در ادامه با اشاره به حمایت‌های مناسب صورت گرفته از فعالان بخش تولید و تجارت تصریح کرد: در سال گذشته با حمایت و جدیت استاندار و سایر اعضای کارگروه و همراهی مدیران بانک‌های دولتی استان رقمی معادل یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بیش از میزان پیش بینی شده تسهیلات تولید برای رفع مشکلات، چالش ها، تامین نقدینگی و سرمایه درگردش شرکت های تولیدی جذب و به بیش از یک هزار و ۵۸۷ واحد پرداخت شد.

دبیر کارگروه رفع موانع و رونق تولیدگیلان اظهار کرد: با این میزان پرداخت تسهیلات رونق تولید گیلان از این حیث مقام سوم را در کشور کسب کرد.

دلق پوش در ادامه با بیان اینکه پارسال هر هفته در مرکز استان و یا شهرستان جلسات کارگروه رفع موانع تولید را برگزار کرده ایم، تصریح کرد: با اجرای مصوبات جلسات این کارگروه ها بیش از ۴۱۷ واحد صنعتی گیلان به چرخه تولید بازگشت و از ضرر و تعطیل شدن حجم عظیمی از سرمایه گذاری های انجام شده با اهتمام مدیران عضو کارگروه جلوگیری شد.

وی از حمایت های ویژه دستگاه قضایی استان در برگزاری جلسات “ستاد صیانت از تولید” قدردانی و خاطرنشان کرد: مسئولان دستگاه قضایی استان با برگزاری جلسات تحلیلی و تخصصی ویژه با رویکرد حمایت از تولید، اشتغال و استمرار چرخه تولید در سال گذشته پای کار آمدند و با تشکیل شعبه ویژه شورای حل اختلافات صنعتی از توان و ظرفیت قضایی برای رفع مشکلات بخش تولید استفاده کردند.

وی احیای دو برند ملی صاحب نام تعطیل شده گیلانی یعنی شرکت کاشی خزر و شرکت ایران برک را نمونه ای از ثمره تلاش های کارگروه رفع موانع تولید در استان عنون کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان پرداخت تسهیلات در قالب تبصره ۱۸ قانون را نیز از حمایت های دیگر دولت از بخش صنعت دانست و یادآور شد: در سال گذشته به ۱۶ واحد صنعتی متوسط و کوچک گیلان بیش از ۴۹ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود مناسب دارای یارانه پرداخت که موجب رفع مشکلات پروژه های صنعتی نیمه تمام استان شد.

گیلان دارای حدود دو هزار و ۹۴۸ واحد صنعتی در گیلان است./ ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.