تاریخ انتشار : دوشنبه 11 مرداد 1395 - 15:20
کد خبر : 516

پرداخت تسهیلات به طرح‌های فناورانه گیلان

پرداخت تسهیلات به طرح‌های فناورانه گیلان

جارستان- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان از آغاز چهارمین فراخوان پرداخت تسهیلات وجوه اداره شده به طرح‌های فناورانه در استان خبر داد. به گزارش خبرنگار ما، سیروس رضایتی در جلسه ارتباطات و فناوری گیلان با اشاره به آغاز چهارمین فراخوان پرداخت تسهیلات وجوه اداره شده به طرح‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد:

جارستان- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان از آغاز چهارمین فراخوان پرداخت تسهیلات وجوه اداره شده به طرح‌های فناورانه در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ما، سیروس رضایتی در جلسه ارتباطات و فناوری گیلان با اشاره به آغاز چهارمین فراخوان پرداخت تسهیلات وجوه اداره شده به طرح‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: ۱۰ تا ۳۰ مردادماه جاری مهلت فراخوان پرداخت تسهیلات مذکور است.

وی ادامه داد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور ارتقا و توسعه کاربرد و همچنین افزایش توانمندی بخش آی.سی.تی کشور وجوهی از محل منابع داخلی شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به این وزارتخانه را به صورت تسهیلات ارزان قیمت برای حمایت از تحقیقات، طرح‌های توسعه‌ای، اشتغال‌آفرینی و صادرات کالا و خدمات اختصاص داده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان بر تولید برنامه‌های نرم‌افزاری و ایجاد زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد و افزود: چهار گروه مبنای پرداخت تسهیلات مذکور از طرف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مشخص شده است.

رضایتی با بیان اینکه تولید و توسعه تجهیزات در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات گروه نخست دریافت‌کنندگان تسهیلات مذکور را تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: تولید و توسعه نرم‌افزار گروه دوم اولویت دریافت‌کنندگان تسهیلات وجوه اداره شده به طرح‌های فناورانه گیلان هستند.

وی، تولید و توسعه محتوا و خدمات را سومین گروه دریافت‌کنندگان تسهیلات وجوه اداره شده به طرح‌های فناورانه گیلان خواند و بیان کرد: تولید و توسعه در زمینه امنیت اطلاعات چهارمین گروه دریافت‌کنندگان تسهیلات مذکور محسوب می‌شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان به تهیه گزارش کامل طرح کسب و کار شرکت‌های متقاضی تسهیلات مذکور اشاره کرد و گفت: تا سی‌ام مردادماه جاری شرکت‌های متقاضی دریافت تسهیلات فرصت دارند درخواست خود را از طریق سایت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ثبت کنند.

رضایتی متذکر شد: در بخش اخبار سایت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان محورهای پرداخت تسهیلات به متقاضیان درج شده است.

وی در ادامه با اشاره به بهره‌برداری از ۹۳۰ کیلومتر فیبرنوری در گیلان، خاطرنشان کرد: امر مذکور جایگاه مناسبی را برای استان در کشور تعیین کرده است.

وی، پهنای باند را از زیرساخت‌های مهم در ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد و یادآور شد: گیلان ۳۲ گیگابایت پهنای باند دارد و اکنون از ۹ گیگابایت آن استفاده می‌شود و ۲۳ گیگابایت ظرفیت خالی در استان داریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.