تاریخ انتشار : دوشنبه 29 مهر 1398 - 11:05
کد خبر : 48410

مصدومیت یک نوجوان بر اثر برخورد با قطار باری در رشت

مصدومیت یک نوجوان بر اثر برخورد با قطار باری در رشت

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان از مصدومیت یک دانش آموز ۱۶ ساله به دلیل برخورد قطار باری با او در منطقه پلیس راه سراوان به سنگر خبر داد. جارستان_ پیمان اسدی: مصدومیت یک دانش آموز به دلیل برخورد قطار باری از نوع تجهیزاتی برای تعمیر ریل قطار صبح امروز (دوشنبه) به مرکز

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان از مصدومیت یک دانش آموز ۱۶ ساله به دلیل برخورد قطار باری با او در منطقه پلیس راه سراوان به سنگر خبر داد.

جارستان_ پیمان اسدی: مصدومیت یک دانش آموز به دلیل برخورد قطار باری از نوع تجهیزاتی برای تعمیر ریل قطار صبح امروز (دوشنبه) به مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان اطلاع داده شد.

وی افزود: بعد از دریافت این خبر مبنی بر نیاز به  ارائه خدمات فوریت های پزشکی، بلافاصله تیم ۱۱۵ گیلان به محل حادثه اعزام شدند و دانش آموز مصدوم را به بیمارستان پورسینا رشت منتقل کردند.

برای رفت‌وآمد ایمن قطارها و جلوگیری از سوانح احتمالی ۱۷ متر از هر طرف ریل راه‌آهن حریم راه‌آهن تعیین‌شده است توجه داشته باشیم حضور در این حریم خطرساز و ممنوع است.

 قطارها با توجه به وزن، سرعت و اصطکاک خود حین حرکت،  برای توقف نیاز به طول ترمز طولانی دارند که حداقل آن ۷۰۰ متر است، لذا به جهت عدم امکان توقف سریع به هم‌وطنان در حاشیه خطوط راه‌آهن توصیه می‌شود از حرکت روی ریل اجتناب نموده و کودکان و نوجوانان را نسبت به خطرات این امر آگاه نمایند.

در گذرگاه‌های هم‌سطح جاده و ریل، حق تقدم همیشه با قطار است و رانندگان خودرو باید با رعایت کامل مقررات و احتیاط از گذرگاه‌ها عبور نمایید.

مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان دارای ۳۷ پایگاه جاده ای و ۲۵ پایگاه شهری با افزون بر ۴۷۰ نیرو، ۱۲۰ دستگاه آمبولانس فعال، دو دستگاه موتورلانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس است.

راه آهن قزوین – رشت به صورت یک خطه، از ایستگاه سیاه چشمه در شمال غرب قزوین و قبل از شهر تاکستان از خط آهن اصلی تهران – تبریز منشعب شده و با گذر از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می رسد. /ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.