تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 مهر 1398 - 12:53
کد خبر : 46519

رشد ۲۸ درصدی ماموریت های اورژانس در گیلان

رشد ۲۸ درصدی ماموریت های اورژانس در گیلان

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان از رشد ۲۸ درصدی تعداد ماموریت های انجام شده در کمپ های سلامت تابستانی در استان خبر داد. جارستان_ پیمان اسدی ، با بیان اینکه طرح امداد تابستانی همزمان با آغاز تعطیلات در گیلان اجرا شد، اظهار کرد: گیلان به منظور گردش پذیر بودن، در تعطیلات به

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان از رشد ۲۸ درصدی تعداد ماموریت های انجام شده در کمپ های سلامت تابستانی در استان خبر داد.

جارستان_ پیمان اسدی ، با بیان اینکه طرح امداد تابستانی همزمان با آغاز تعطیلات در گیلان اجرا شد، اظهار کرد: گیلان به منظور گردش پذیر بودن، در تعطیلات به ویژه تعطیلاتی تابستانی با جمعیت شناور مواجه است و این مهم موجب افزایش ترافیک و تردد جاده‌های استان را نیز به دنبال دارد.

وی با اشاره به پیشگیری و افزایش آمادگی جهت پاسخگویی به حوادث احتمالی، افزود: اورژانس‌ ۱۱۵ در طول این مدت، در راستای ارایه خدمات مطلوب و کاهش زمان حضور آمبولانس بر بالین مصدومان و مددجویان احتمالی و ایجاد امنیت خاطر مسافران و شهروندان در آماده باش کامل بوده و با همکاری سایر ارگان های امدادرسان خدمات مورد نیاز را ارایه داد.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان تصریح کرد: در طرح امداد تابستانی امسال ۴۵۰ تن پرسنل اعم از پزشک، پرستار، تکنسین، کارشناس و کاردان در واحدهای عملیاتی، واحد پایش مراقبت های درمانی، واحد هدایت عملیات و مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ به منظور خدمت رسانی مطلوب به مسافران، در آماده باش کامل بودند.

اسدی با اشاره به فعالیت ۲۵ کمپ امداد تابستانی در سواحل دریای خزر، گفت: امسال به منظور ارتقا سطح امداد رسانی و افزایش آمادگی جهت پاسخگویی به حوادث احتمالی در سواحل دریای خزر، فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ۲۵ نقطه از طرح های ساحلی دریای خزر مستقر شدند.

وی مجموع ماموریت‌های فوریت‌های پزشکی انجام شده در طرح تابستانی امسال را ۳۰ هزار و ۹۹۷ مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۱۹ هزار و ۴۶۱ ماموریت شهری و ۱۱ هزار و ۵۲۳ ماموریت جاده‌ای و ۱۳ مورد نیز بین مراکز درمانی است.

اسدی یاد آور شد: از کل ماموریت های انجام شده در طول طرح امداد تابستانی ۱۶ هزار و ۹۴۸ مورد به بیمارستان های استان انتقال یافته و بستری شدند.

رییس اورژانس گیلان با اشاره به رشد ۲۸ درصدی تعداد ماموریت های انجام شده در کمپ های سلامت تابستانی، گفت: ۸۶۳ مورد از ماموریت های این مرکز مختص کمپ های ساحلی، امداد رسانی در خصوص حوادث غرق شدگی و مراجعات مردمی به منظور دریافت سایر اقدامات فوریت های پزشکی بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۱۰۸ مورد نیز در خصوص حوادث دریا و یا خارج از طرح های سالم سازی دریا و رودخانه ها انجام گرفت.

به گزارش ایسنا؛ طرح امداد تابستانی همزمان با سراسر کشور از ۱۱ خرداد ماه آغاز شد و هفتم مهرماه سال جاری پایان یافت./ ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.