تاریخ انتشار : یکشنبه 7 مهر 1398 - 10:15
کد خبر : 46108

صادرات نزدیک به ۱۸۲ میلیون دلار از گمرکات گیلان

صادرات نزدیک به ۱۸۲ میلیون دلار از گمرکات گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: طی  شش ماه نخست امسال ۳۳۱ هزار و ۲۵۲ تن کالا به ارزش اقتصادی ۱۸۱ میلیون و ۸۹۷ هزار و ۹۴۳ دلار از طریق گمرکات استان صادرات انجام شده است. جارستان: فرهاد دلق پوش شنبه شب در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان در رشت افزود : این

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: طی  شش ماه نخست امسال ۳۳۱ هزار و ۲۵۲ تن کالا به ارزش اقتصادی ۱۸۱ میلیون و ۸۹۷ هزار و ۹۴۳ دلار از طریق گمرکات استان صادرات انجام شده است.

جارستان: فرهاد دلق پوش شنبه شب در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان در رشت افزود : این میزان صادرات در مقایسه با شش ماه نخست سال گذشته از نظر وزنی ۲۰ درصد و از نظر ارزش ۱۲ درصد کاهش داشته است.

 وی تصریح کرد:  از لحاظ واردات نیز طی شش ماه گذشته از نظر وزنی ۵۷۴ هزار و ۶۵۸ تن به ارزش ۴۳۰ میلیون و ۸۸ هزار و ۵۱۹  دلار واردات شده است .

دلق پوش گفت:  این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش، دو درصد افزایش و از نظر وزنی ۱۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد .

وی با بیان اینکه در صادرات چمدانی نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته‌ایم ، تصریح کرد: عمدتاً این رشد مربوط به اتباع آذری است که به دلیل لغو شدن روادید، مایحتاج خود و  پوشاک را از استان می خرند که می‌تواند به رونق تولید داخلی و افزایش تجارت چمدانی کمک کند.

وی با اشاره به اینکه گیلان به عنوان استان مرزی قابلیت‌های بالقوه و بالفعلی دارد، خاطرنشان کرد:  در راستای حمایت از تولید و رونق آن و صادرات محصولات تولیدی باید بتوانیم از ظرفیت ها و مزیت های استان استفاده کنیم.

دلق پوش یکی از ظرفیت‌های  استان را در زمینه صادرات دانست و گفت:  جمهوری آذربایجان به دلیل داشتن راه خشکی دریایی و ریلی در کنار روسیه و قزاقستان از کشورهای هدف برای صادرات ما هستند.

رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه  بخش شرکت‌های مدیریت صادرات نداریم، افزود: مدیریت صادرات مهم است و بایستی برنامه هایی را در این زمینه داشته باشیم.

وی گفت: نمایشگاه ، فرصتی است برای شناسایی ظرفیت‌ها و بهره گیری از توانمندی های همدیگر که به منظور توسعه و تقویت صادرات غیرنفتی، نمایشگاه توانمندی‌ها در هفته پژوهش از ۲۱ تا ۲۸ آذرماه برگزار می‌شود.

دلق پوش انتخاب صادرکنندگان برتر را یکی دیگر از برنامه‌ها برای توسعه صادرات غیرنفتی ذکر کرد./ ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.